ابزارآلات

بهترین برند دریل شارژی کدام است؟

بهترین دریل شارژی

ابزارهای برقی بی‌ سیم مانند دریل‌ های شارژی از اهمیت بسیاری برخوردارند. این ابزارها به کاربران امکان می‌ دهند که با راحتی بیشتری در پروژه‌ های ساخت و ساز، تعمیرات خانگی یا حتی کارهای حرفه‌ ای خود از آن ها استفاده کنند. اما با توجه به تنوع بسیار زیاد مارک‌ ها و مدل‌ های مختلف در بازار، انتخاب بهترین مارک دریل شارژی ممکن است به یک وظیفه چالش‌ برانگیز تبدیل شود.

در این محتوا، به بررسی بهترین مارک دریل‌ های شارژی خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا انتخاب درستی برای نیازهای خود در زمان خرید دریل شارژی داشته باشید. همراه ما باشید.

بهترین برند دریل شارژی

دریل شارژی چیست؟

در واقع دریل شارژی به ابزاری گفته می شود که توان مورد نیاز آن توسط باتری قابل شارژ تامین شده و نیازی به وصل کردن به پریز برق ندارد. این نوع دریل بی سیم، کاربردی کاملا مشابه به دریل های برقی دارد، تنها با این تفاوت که دریل های برقی برای روشن شدن، به برق نیاز دارند. دریل شارژی، دارای وظایف بسیاری است که از مهم ترین آن ها می توان به سوراخ کردن در سطوح و مته‌ گذاری پیچ‌ ها و اتصال‌ دهنده ‌ها اشاره نمود. از این رو، این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید کار هایی مانند سوراخ کردن در دیوار ها، سطوح چوبی و موارد مشابه را بدون نیاز به دسترسی به برق شهری انجام دهید.

بهترین برند های دریل شارژی

دریل شارژی بوش (BOSCH)

یکی از بهترین برند های دریل های شارژی که هم جزء دستگاه های خانگی و صنعتی به شمار می رود، می توان به دریل شارژی بوش اشاره کرد. این دستگاه که ساخته کشور آلمان است، شامل یک دریل و یک پیچ گوشتی شارژی می باشد که از آن برای سفت کردن و پیچاندن پیچ ها استفاده می شود. در نگاه اول شاید قیمت دریل شارژی بوش نسبت به دیگر برندها گران تر به نظر آید، اما باید بدانید که این برند محصولات خود را با بهترین کیفیت می سازد که می توانید در طولانی مدت از آن ها استفاده کنید. از ویژگی های شاخص این برند دریل شارژی، می توان به دارا بودن قابلیت سیستم گردش راست گرد و چپ گرد، قابلیت کنترل سرعت، دارا بودن سوئیچ، سیستم گردش تک جهت، مجهز به سیستم دیمر پیشرفته، دارای چراغ LED جهت روشن کردن محیط، دارای موتور پیشرفته و… اشاره نمود.

دریل شارژی

دریل شارژی ادون (EDON)

دریل شارژی ادون، از دیگر برند های دریل شارژی به شمار می رود که در بین معروف ترین برند ها قرار دارد. این برند امروزه از پر فروش ترین برند های دریل شارژی به شمار می رود، چرا که از کیفیت بالا و همچنین قیمت ارزان تری در مقابل دیگر برند های دریل شارژی برخوردار است.

دریل شارژی ادون (EDON)

دریل شارژی توسن (TOSAN)

یکی دیگر از برند های دریل شارژی که توانسته است با ارائه دریل های شارژی با کیفیتی قابل قبول، عنوان بهترین برند را از آن خود کند، دریل شارژی توسن می باشد. خوب است بدانید که این برند مانند برند رونیکس، ساخت کشور ایران است که از سال 1382 محصولات خود را با مناسب ترین قیمت ها در بازار عرضه کرده است. باید توجه داشت که محصولات برند توسن، در مقایسه با برند های خارجی مانند دیوالت و بوش، به طور عمومی دارای کیفیتی کمتر هستند. اما با وجود این مشکلات کیفیتی، برند توسن به دلیل قیمت مناسب ‌تر محصولات خود، جمعیت زیادی از طرفداران را جذب کرده است. اگر به دنبال یک دریل شارژی ایرانی با کارایی مناسب برای مصارف خانگی هستید، ممکن است محصولات برند توسن گزینه مناسبی باشند.

از ویژگی های برند توسن نیز می توان به قابلیت کنترل سرعت با  کلید، دارا بودن سیستم گردش چپ گرد و راست گرد و همچنین دارا بودن سبک ارگونومیک که می تواند از خستگی افراد در حین کار کردن جلوگیری کند، نیز اشاره نمود.

دریل شارژی دیوالت (DEWALT)

یکی از انواع دریل های شارژی، که از کیفیت خوبی برخوردار است، دریل شارژی دیوالت می باشد. این برند دریل شارژی، علاوه بر کیفیت خوب، دارای قدرت بسیاری هم می باشد. از ویژگی های بسیار مهم بهترین مارک دریل شارژی، می توان به قابلیت کنترل سرعت، دارا بودن ولتاژ متغیر، مجهز به قفل سوئیچ، قابلیت تعویض مته و سری پیچ گوشتی، موتور قدرتمند، دارا بودن لاستیک های ضربه گیر و… اشاره نمود. از دریل شارژی دیوالت می توانید برای سوراخ کردن سطوح مختلف و همچنین باز و بسته کردن پیچ ها نیز استفاده نمود.

دریل شارژی دیوالت (DEWALT)

دریل شارژی رونیکس (RONIX)

علاوه بر برند های خارجی که می توانند جزء بهترین برند های دریل شارژی به شمار روند، دریل شارژی رونیکس یکی از بهترین برند های ایرانی است که از قیمت مناسبی برخوردار است. دریل شارژی رونیکس، از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است که بهترین آن ها شامل تنوع مدل، قیمت گذاری عادلانه، کیفیت عالی و همچنین دارا بودن خدمات پس از فروش در ایران می باشند. این برند دریل شارژی نیز همانند دیگر برند های معتبر، شامل ویژگی های زیادی است که از جمله آن ها می توان به باتری لیتیومی، دارا بودن قابلیت کنترل سرعت، دارا بودن سیستم گردش راست گرد و چپ گرد، دارا بودن قفل سوئیچ و همچنین گیربکس سرعتی و قدرتی (گیربکس دو حالته) اشاره نمود. لازم به ذکر است که با خرید دریل شارژی رونیکس، می توانید به طور همزمان از پیچ گوشتی و دریل استفاده نمود.

دریل شارژی رونیکس (RONIX)

دریل شارژی باس (BOSS)

دریل شارژی باس، از ابزار هایی است که در چین تولید می شود و در ایران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در حالی که این برند، در دوران تحریم ‌ها در ایران، توجه کمیابی جلب کرده است، انا امروزه به عنوان یک تامین ‌کننده ابزار های خانگی و نیمه صنعتی با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت قابل قبول شناخته می ‌شود که توانسته است مشتریان ایرانی را راضی کند.

دریل شارژی باس (BOSS)

دریل شارژی ماکیتا (MAKITA)

برند ماکیتا (Makita) نیز از جمله برند  های معتبر و محبوب در زمینه دریل ‌ها و پیچ‌گوشتی‌ های شارژی است. این برند از سال 1915 در کشور ژاپن فعالیت خود را در زمینه تولید ابزارآلات و تجهیزات برقی آغاز کرده و با تولید محصولات با کیفیت و عملکرد برتر توانسته است طرفداران بسیاری در سراسر جهان جلب کند. دسترسی به محصولات ماکیتا در تمامی نقاط جهان بسیار آسان است. طبق گفته افرادی که تاکنون از محصولات این برند استفاده کرده اند، این برند از جنس و کیفیت عالی برخوردار بوده و عمر بالایی دارند.

برند ماکیتا با محصولات پیشرفته و کیفیت برتر خود، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی است که به دنبال دریل شارژی با قدرت بالا و کاربری در مصارف غیر خانگی هستند، بنابراین بهترین گزینه برای خرید به شمار می روند.

دریل شارژی ماکیتا (MAKITA)

دریل شارژی میلواکی (MILWAUKEE)

میلواکی (Milwaukee) یکی از برند های معروف آمریکایی در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی است که از سال ۱۹۲۴ در عرصه کسب و کار حضور دارد، ابتدا به عنوان یک شرکت تولید ابزارهای تعمیراتی شروع به کار کرد و با گذشت زمان، به تولید محصولات با کیفیت و ماندگاری بالا معروف شد. دریل ‌های شارژی این برند از نظر کیفیت و نوآوری بسیار برجسته هستند. با این حال، به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ ها در کشور ایران، محصولات میلواکی نسبت به برندهای دیگر با قیمت ‌های گران تری عرضه می ‌شوند.

دریل شارژی میلواکی (MILWAUKEE)

دریل شارژی آاِگ (AEG)

یکی دیگر از بهترین مارک های دریل شارژی، دریل شارژی آاگ می باشد که منبع انرژی آن، باتری می باشد و از ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردار است. این نوع دریل هم همچون سایر برند های دریل شارژی، ویژگی های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به طراحی حرفه ای و ارگونومی، وزن و اندازه مناسب، قدرت زیاد، سه نظام خودکار، صدای کم دستگاه، عمر زیاد، خوش دست بودن دستگاه و… اشاره نمود. سوراخ کاری سطوح مختلف، باز و بسته کردن انواع پیچ و… از مهمترین کاربرد های دریل شارژی آاگ به شمار می روند. از این اگر قصد خرید بهترین مارک دریل شارژی را دارید، دریل شارژی آاگ بهترین گزینه برای شما محسوب خواهد شد.

دریل شارژی آاِگ (AEG)

دریل شارژی هیوندای (HYUNDAI)

دریل شارژی برند هیوندای یکی از ابزار های برقی پرکاربرد در صنعت و خانه‌ ها است. این دریل با توجه به تکنولوژی پیشرفته ‌ای که در طراحی و ساخت آن به کار رفته، از عملکرد بالا و کیفیت مناسبی برخوردار است.

یکی از ویژگی‌ های مهم دریل شارژی هیوندای، قدرت موتور قوی آن است که این ابزار را برای انجام وظایف مختلفی مانند چکش زنی، دیسک گریندر و پیچ گوشتی‌گری بسیار مفید می‌کند. همچنین، دارای گیربکسی متناسب با نیاز کاربران است تا در کار های دقیق نیز موفق عمل کند.

دریل شارژی هیوندای با باتری ‌های شارژی قوی و با طول عمر معقول تا مدت زمان طولانی ‌تری می ‌تواند به صورت مداوم کار کند. همچنین، دارای دسته ‌بندی متنوعی از مته‌ ها و اتصالات جهت انجام انواع کار ها می ‌باشد.

دریل شارژی هیوندای (HYUNDAI)

دریل شارژی بلک اند دکر (BLACK & DECKER)

دریل شارژی بلک اند دکر، یکی از نام ‌های برجسته و معتبر در دنیای ابزار های برقی و دستی به شمار می رود که برای دهه ‌ها توانسته است اعتماد کاربران را جلب کند. این برند با تاریخچه ‌ای پربار و تجربه فراوان در زمینه ابزار های دستی و برقی، دریل‌ های شارژی بلک اند دکر را با کیفیت بالا و عملکرد برتری و همچنین طراحی منحصر به فرد تولید می‌کند.

دریل شارژی بلک اند دکر (BLACK & DECKER)

دریل شارژی کرون (CROWN)

شرکت کرون در سال 1983 تأسیس شد و پس از حدود 40 سال فعالیت، در حال حاضر بیش از 10 کارخانه تولیدی دارا است. این کارخانه نیز با کارمندان با تجربه ای در عرصه تولید، امروزه  یکی از بزرگترین سازندگان ابزارهای برقی در چین محسوب می شود و سالانه ابزار های بسیاری را به بیش از 30 کشور در اروپا و امریکا صادر می‌ کند. کلیه محصولات و ابزار های برند کرون، همچون دریل شارژی کرون، از نظر کیفیت، با برند های کشور هایی چون ژاپن، آمریکا و اروپا نیز در یک رده قرار می گیرند.

دریل شارژی کرون (CROWN)

دریل شارژی محک (MAHAK)

دریل شارژی محک، برندی ایرانی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و بیش از سی سال در زمینه تولید انواع ابزار های صنعتی فعالیت دارد. محصولات این برند، علاوه بر کیفیت بی نظیر، قیمت مناسبی نیز دارند. برای افرادی که علاوه بر کیفیت، به قیمت هم توجه دارند، توصیه می ‌شود که دریل شارژی محک را در بین انتخاب های خود قرار دهند.

دریل شارژی محک (MAHAK)

دریل شارژی کنزاکس (KENZAX)

دریل شارژی کنزاکس، امروزه با توجه به کیفیت خوبی که ارائه کرده است، توانسته است به عنوان بهترین ماک دریل شارژی کنزاکس معرفی شود. این دریل شارژی ساخت کشور ایران بوده که از سال 94 فعالیت خود را شروع کرده است. این نوع دریل شارژی، از ویژگی های ایده آلی نظیر دارا بودن باتری لیتیوم یونی، قابلیت چپ گرد و راست گرد، مجهز به سه نظام اتوماتیک، دارا بودن موتور پر قدرت با عملکرد عالی و… برخوردار است که باعث شده است رضایت اکثر کاربران را بدست آورد.

دریل شارژی کنزاکس (KENZAX)

مزایای استفاده از دریل شارژی

  •   دریل شارژی، همانند دریل های برقی، دارای مزیت های بسیاری است که باعث شده است در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار شود. از مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  •   یکی از مهم ترین مزایای استفاده از دریل شارژی، این است که برای روشن شدن، نیازی به برق شهری ندارد و می توان بدون اتصال آن به پریز برق، با آن کار نمود.
  •   از دیگر مزایای استفاده از دریل شارژی می توان از سهولت حمل و نقل آن نام برد که این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند از آن ها در محیط های مختلف و هر جا که بخواهید آن ها را به همراه خود داشته باشید.
  •   از آن جایی که دریل شارژی با باتری روشن شده و کار می کند و باتری نیز روشن می شود، بنابراین می توانید در زمان خرید دریل شارژی، باتری یدک نیز برای آن خریداری کنید تا دیگر نگرانی بابت خاموش شدن آن در طی یک روز کاری نداشته باشید.
  •   دریل ‌های شارژی انواع متعددی دارند که می‌ توان از آن ها برای انجام کار های مختلف نیز استفاده نمود.
  •   به طور کلی هر ابزار شارژی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا برای کار با آن ها تجهیزات بسیار کمی نیاز داشته باشید. علاوه بر آن، نبود سیم های بزرگ، باعث می شود که با ایمنی بیشتری کار خود را انجام دهید.

نکات مهم برای شروع کار با دلر شارژی

  1.   از اولین نکاتی که باید در زمان کار با دریل شارژی بدانید، این است که دستگاه مورد نظر چند حالته است. چرا که برخی از دریل های شارژی به صورت 2 حالته (سوراخ کاری و پیچ گوشتی) و برخی دیگر نیز 3 حالته (پیچ گوشتی های مختلف) مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که بخواهید از دریل در حالت دو حالته استفاده کنید، در زمان سوراخ کاری، می توانید مته را در مته گیر قرار داده و با قدرت و میزان گشتاور دستگاه نیز، سوراخ کاری های متنوعی را انجام دهید.
  2.   تنظیم گشتاور از دیگر نکاتی است که باید در حین استفاده از دریل شارژی مورد استفاده قرار داد. گشتاور در واقع به نیرویی گفته می شود که برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف وارد می شود. در بعضی مواقع، پیچ هایی وجود دارد که برای باز و یا بستن آن ها نیاز به نیروی زیادی است، از این رو با تنظیم گشتاور دستگاه و یا سیستم ترکمتر، می توان این نیرو را افزایش داد.
  3.   دریل شارژی، اغلب برای این که بتوان از آن ها در محیط های تاریک استفاده کنیم، دارای لامپ های LED می باشند که می توان برای روشنایی محیط از آن ها استفاده کرد.

روش های افزایش طول عمر باتری

  •       برای شارژ کردن باتری دریل شارژی، مطمئن شوید که به طور کامل شارژ آن خالی شده است. دقت داشته باشید که تا زمانی که شارژ آن کامل تمام نشده، آن را شارژ نکنید.
  •       باتری را در قسمتی از اتاق قرار دهید که هیچ ضربه ای به آن وارد نشود.
  •       دقت داشته باشید که در زمانی که باتری دریل شارژی داغ است، آن را به برق وصل نکنید.

خرید دریل شارژی بدون دانستن این نکات ممنوع !

ممکن است هنگام خرید دریل شارژی، ابتدا تحقیق کنید، اما بعداً در انتخاب بین چند برند مختلف سردرگم شوید. در این مقاله، نکات مهمی را برای خرید دریل شارژی معرفی می‌کنیم که ممکن است به شما کمک کند تا انتخاب خود را به حداقل سختی برسانید.

سه نظام دریل

در واقع می توان گفت که یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید دریل شارژی باید مد نظر خود قرار دهید، سه نظام دریل و انتخاب اندازه مناسب آن می باشد. در واقع، سه نظام یکی از قسمت های دریل شارژی به شمار می رود که به دو صورت آچارخور و اتوماتیک در بازار عرضه می شود که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. علاوه بر آن، باید بدانید که سه نظام ها دارای دو جنس متفاوت فلزی و پلاستیکی می باشند.

سه نظام اتوماتیک یا آچارخور؟

همانطور که گفته شد، نظام امروزه در بازار به دو صورت ارائه می شود. در مدل سه نظام اتوماتیک، برای آن که بخواهید مته و یا سری پیچگوشتی آن را تعویض کنید، به آچار نیاز نخواهید داشت. در مقابل برای باز و بسته کردن مته در سه نظام های آچارخور، به آچار نیاز پیدا خواهید نمود. به طور کلی، کار با سه نظام آچاری نسبت به سه نظام اتوماتیک راحت تر می باشد. از این رو باید بدانید، برخی اط متخصصان در این باورند که هر چه مته محکم تر بسته شود، بهتر است که این امر نیز با سه نظام آچاری امکان پذیر می باشد.

اندازه مناسب سه نظام چقدر است؟

یکی از مواردی که می تواند اندازه سه نظام را مشخص کند، قطر مته ای است که در داخل سه نظام قرار می گیرد. از بزرگترین سایز هایی که در دریل بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد، سه نظام 1.2 اینچی می باشد که می توان از آن برای کار های سنگینی استفاده نمود. اما اگر قصد خرید دریل شارژی برای کاربرد های عادی و روز مره دارید، سه نظام آن باید قطری حدود 3.8 اینچ باشد.

قدرت دریل شارژی

همانطور که می دانید، قدرت دریل شارژی با توجه به نوع آن با واحد های مختلف تعیین می شود. بنابراین هر چه این عدد بیشتر باشد، توان و قدرت آن نیز افزایش پیدا می کند. در این صورت هزینه ای که می پردازید، بسیار گران خواهد شد.

قابلیت چکشی دریل شارژی

یکی از قابلیت هایی که تنها در برخی از دریل های شارژی وجود دارد، قابلیت چکشی می باشد. در واقع با این قابلیت این امکان برای کاربران فراهم می شود تا بتوانند با وارد کردن نیروی کم و همچنین ضربات پی در پی و با سرعت، عمل سوراخ کاری را در سطوح سخت و محکم مانند سطوح بتنی، سیمانی، صفحات فلزی، دیوار های گچی و… با قدرت بسیار زیادی انجام دهند. از این رو در زمان خرید دریل شارژی توجه کنید که حتما دریل شارژی از این قابلیت برخوردار باشد.

سرعت چرخش دریل شارژی

از دیگر نکات حائز اهمیت در زمان خرید دریل شارژی، سرعت چرخش دریل شارژی می باشد که نقش بسزایی در اعمال نیرو جهت کار در سطوح مختلف دارد. این سرعت نیز برحسب دور در دقیقه محاسبه شده و به دو صورت ساعت گرد و پاد ساعت گرد عمل سوراخ کاری را انجام می دهد. به طور کلی باید بدانید که در دریل های شارژی میزان سرعت به دو صورت قابل تنظیم است. اگر بخواهید از دریل شارژی برای کارهای سبک استفاده کنید، از حالت اول که معمولا کمتر از 400 دور در دقیقه است، باید استفاده نمائید. اما اگر قصد دارید از دریل شارژی برای سوراخ کاری در سطوح سخت و مختلف استفاده کنید، بایستی از حالت دوم آن که دارای سرعت زیاد حدود 700 دور در دقیقه می باشد، بهره ببرید.

شکل ظاهری دریل شارژی

شکل ظاهری و طراحی دریل شارژی نیز از دیگر موارد مهمی است که باید در زمان خرید دریل شارژی مد نظر خود قرار دهید. برخی از دریل ها، به گونه ای طراحی شده اند که ممکن است که پس از یک بار استفاده احساس خوبی داشته و با آن راحت باشید. اما در این زمان باید، به این نکته توجه کنید که پس از چند ساعت کار هم می توانید همان راحتی ابتدای کار را داشته باشید یا نه. حال باید بدانید که طراحی دریل ها به دو صورت است. دریل های T شکل و دریل های طرح تفنگی.

  •       دریل های T شکل: این نوع دریل های بی سیم، دارای دسته ای می باشند که در مرکز دریل تعبیه شده است و وزن آن به طوری توزیع شده است تا در زمان کار، به مچ دست کاربر فشار کمی وارد شود.
  •       دریل های طرح تفنگی: از دیگر طرح هایی است که در دریل ها استفاده شده است. دسته این نوع دریل ها، برخلاف طرح T، در انتهای دریل قرار گرفته است.

باتری و شارژر دریل شارژی

به طور کلی، دریل های شارژی دارای دو نوع باتری به نام های لیتیوم یون و نیکل کادمیوم می باشند که تفاوت آن ها در حجم و زمان نگهداری از شارژ است. به طوری که باتری لیتیوم یون نسبت به باتری نیکل کادمیوم حجم کمتری داشته و مدت زمانی که می تواند شارژ را نگه دارد، بیشتر است. در برخی از دریل های شارژی، برای جدا کردن باتری کافی است که دکمه قرمز جلو باتری را فشار دهید. همچنین برای نصب کردن باتری بر روی دریل، بایستی زبانه باتری که بر روی شیار پوسته قرار دارد را عقب بکشید. در این صورت با شنیدن صدای کلیک، باتری نصب خواهد شد.

سخن آخر

در پایان، انتخاب بهترین مارک دریل شارژی ممکن است به یک کار دشوار تبدیل شود، اما با دقت و تحقیق کافی، شما می‌ توانید بهترین مارک دریل شارژی را خریداری کنید. ما در این مقاله به بررسی و مقایسه‌ ی مارک‌ های معتبر و بهترین مدل ‌های دریل ‌های شارژی پرداختیم تا به شما کمک کنیم ابزاری را انتخاب کنید که با نیاز ها و انتظارات شما هماهنگ باشد.

از این رو، توصیه می کنیم که قبل از خرید، به دقت ویژگی‌ ها، قابلیت ‌ها، و قیمت‌ های مختلف را مقایسه کرده و همچنین نظرات و تجربیات کاربران را بررسی نمایید. همچنین، از فروشندگان معتبر و مطمئن خرید کنید تا از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.

در نهایت، بهترین مارک دریل شارژی برای شما، مارکی است که بهترین تطابق را با نیاز ها، بودجه، و توقعات شما دارد. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب بهترین دریل شارژی کمک کرده باشد و از ابزاری که خریداری می‌کنید بهره‌ وری بیشتری داشته باشید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، متشکریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *