ابزارها

بهترین چکش تخریب کدام است؟

چکش تخریب

چکش تخریب، ابزار قدرتمندی است که در پروژه‌های ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌ها برای شکستن مصالح سخت مانند بتن، آجر و سنگ استفاده می‌شود. چکش تخریب که با نام‌های دیگری مانند هیلتی، دریل بتن کن و پیکور نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که با وارد کردن ضربات سریع به سطح در حال تخریب، باعث ایجاد شکستگی در ساختار آن می‌شود. برای خرید بهترین چکش تخریب، نیاز است که برندها و مدل‌های متنوع در بازار آشنایی کافی داشته باشید؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی و مشخصات فنی بهترین مدل‌های این ابزار بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی بهترین چکش تخریب

اگر با عملیات‌های سنگین ساختمانی سروکار داشته باشید، مسلماً نیاز به استفاده از یک چکش تخریبی قدرتمند را احساس کرده‌اید. برای خرید ابزارهای ساخت و ساز، گزینه‌های متنوعی موجود است که هر کدام درجه کیفیت متفاوتی دارد. چکش تخریب یکی از این ابزارهاست که تنها باید از برندهای باکیفیت و مرغوب آن استفاده شود. این محصول هنگام عملکرد، فشار بالایی را متحمل می‌شود، به همین دلیل انتخاب گزینه‌ای که بتواند کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد کاملاً ضروری است. در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین برندهای چکش تخریب که برای هر عملیاتی مناسب هستند می‌پردازیم.

چکش تخریب ان ای سی (NEC)

اولین مورد از لیست بهترین چکش تخریب که قصد معرفی آن را داریم، ابزارآلات برند ان ای سی (NEC) است. یکی از مزایای کلیدی دستگاه تخریب بتن NEC طراحی سبک‌وزن آنها است. این ویژگی امکان مانور دادن آسان دستگاه را فراهم می‌کند و خستگی اپراتور را در صورت استفاده طولانی مدت کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تخریب کن‌های ان ای سی مجهز به موتور قدرتمندی هستند که با ایجاد نیروی ضربه قوی، امکان تخریب بتن و سایر مواد سخت را فراهم می‌کنند.
این سری از هیلتی‌ها، قابلیت استفاده از برق و یا باتری را دارند که باعث انعطاف پذیری بالای آنها در استفاده شده است. همچنین محدوده ولتاژ دستگاه‌های این برند بسیار متنوع بوده و محدودیتی در این زمینه به وجود نمی‌آورد. قابلیت کنترل سرعت ضربه، کنترل دقیق با ویژگی سرعت چرخش آزاد، طراحی ارگونومیک، کیفیت بالای سه‌نظام، چرخ‌دنده‌های کروم و استفاده از زغال باکیفیت، از دیگر ویژگی‌های این سری از تخریب کن‌هاست.چکش تخریب NEC مدل 0810

چکش تخریب آنکور (Anchro)

چکش‌های تخریب برند Encore به دلیل ویژگی‌ها و عملکرد استثنایی خود در صنعت ساخت و ساز به رسمیت شناخته شده‌اند و محبوبیت زیادی دارند. یکی از مزایای اصلی دریل تخریب آنکور، دوام آنها است. این چکش‌ها با مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که عملکرد طولانی مدت را حتی در استفاده‌های سنگین، تضمین می‌کند. علاوه بر این، چکش هیلتی آنکور دقت بسیار خوبی را هنگام تخریب ارائه می‌دهد و کار با آن نسبتاً ساده است.
اگر قصد خرید بهترین چکش تخریب که وزن سبکی نیز داشته باشد را دارید، چکش‌های آنکور یکی از بهترین گزینه‌ها خواهند بود. این ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک‌وزن و در عین حال مستحکم باشند. این ویژگی امکان حرکت آسان را فراهم می‌کند و انرژی زیادی از اپراتور نمی‌گیرد. منبع تغذیه محصولات این برند برق شهری است. توان 900 وات، برخورداری از سه‌نظام 6 گوش، نرخ ضربه 2900 و بهره‌مندی از سیستم گردش تک جهت، از دیگر ویژگی‌های اکثر محصولات این برند است که باعث افزایش بهره وری آنها می‌شود.چکش تخریب انکور مدل DH1

چکش تخریب هیوندای (Hyundai)

هیوندا یک برند شناخته شده در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود که چکش‌های تخریب آن به دلیل کیفیت و عملکرد بسیار بالا، مورد توجه افراد حرفه‌ای قرار گرفته است. ابزارآلات هیوندا که جزو بهترین چکش تخریب قرار می‌گیرند، مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند. از وزن بسیار سبک گرفته تا بهره‌مندی از سیستم ضد لرزش AVS، مزایای هیلتی‌های Hyundai باعث بهبود تجربه شما هنگام کار با این دستگاه می شوند. از طرفی دیگر، انواع دریل پیکور هیوندا در دو مدل بی سیم و بدون سیم در بازار عرضه می شوند که باعث افزایش کارایی آنها شده است.
قدرت موتور در چکش‌های تخریب هیوندا، تنوع بالایی دارد و نیازهای مختلف شما را پوشش می‌دهد. نرخ ضربه در این دستگاه‌ها 3400 ضربه در دقیقه است که با توان 1300 وات، توانایی افزایش قدرت برای تخریب انواع بتن را دارد. استفاده از سه‌نظام قلم گیر 6 گوشه، سرعت حرکت آزاد 3400 و همچنین پشتیبانی از رنج مختلف ولتاژ بین 180 تا 240 ولت، برند هیوندا را جزو یکی از بهترین گزینه‌ها در خرید بهترین مارک هیلتی قرار می‌دهد.

بهترین چکش تخریب هیوندا مدل HP1546H-DH
چکش تخریب رونیکس (ronix)

از بهترین و البته بی‌رقیب‌ترین برندهای پیکور در بازار ایران، می‌توان به رونیکس اشاره کرد. هیلتی‌های رونیکس شامل انواع متنوعی می‌شود که در وزن‌های مختلف، با ویژگی‌ها و عملکردهای منحصر به فردی برای برطرف سازی تمامی نیازهای شما مناسب خواهند بود. از بهترین ویژگی‌های چکش تخریب رونیکس می‌توان موتور قدرتمند آن که گشتاور بالایی را هنگام کار ارائه می‌دهد نام برد. موتورهای این ابزارآلات از آرمیچر و بالشتک‌های صنعتی تشکیل شده‌اند که به همراه گیربکس قدرتمند، باعث افزایش کارایی هیلتی می شوند.
علاوه بر این، انواع دریل چکشی تخریب رونیکس به دلیل طراحی ارگونومیک خود، کاربری بسیار ساده‌ای دارند. طراحان و مهندسان این برند، راحتی کاربر را در اولویت قرار داده‌اند، به همین دلیل استفاده از این ابزارآلات فشار و تنش کمتری را به اپراتور، هنگام استفاده از دستگاه وارد می‌کند. با این ویژگی، بهره وری دستگاه افزایش پیدا کرده و صرفه جویی زیادی در زمان اجرای پروژه انجام می‌شود. سایر ویژگی‌هایی مانند سرعت حرکت آزاد 1300، سه‌نظام 6 گوش، سیستم گردش تک جهت، بهره‌مندی از دکمه قفل کن و مکانیزم جلوگیری از نشت گریس، باعث شده‌اند که برند رونیکس، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید بهترین مارک پیکور باشد.

چکش تخریب باکیفیت رونیکس مدل 2814
چکش تخریب متابو (metabo)

از دیگر برندهای مشهور که برای خرید بهترین چکش تخریب می‌تواند در نظر گرفته شود، برند متابو است. ابزارآلات این برند با هدف ارائه عملکرد و دوام بالا طراحی شده‌اند. این ویژگی‌ها، برند metabo را به انتخابی محبوب در بین حرفه‌ای‌ها تبدیل کرده است و شما نیز می‌توانید برای استفاده از بهترین دریل چکشی تخریب، محصولات آن را خریداری نمایید.
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های محصولات متابو، ایمنی بالای آنها هنگام استفاده است. اکثر هیلتی‌های این برند دارای سیستم MVT هستند که افزایش ایمنی کاربر را هنگام استفاده از دستگاه در پی دارد. ویژگی‌های دیگری مانند محفظه ریخته گری شده از جنس منیزیوم، نشانگر ولتاژ و تعویض زغال، سه‌نظام 5 شیار با تکنولوژی SDS MAX، سیستم ضد لرزش، توان 110 وات و قابلیت قفل سوئیچ، باعث می شوند که خرید این محصول آلمانی یک سرمایه گذاری ایده آل برای شما باشد.

انواع مدل‌های تخریب کن متابو

چکش تخریب آروا (Arva)

زمانی که صحبت از خرید بهترین چکش تخریب می‌شود، نمی‌توان برند آروا را نادیده گرفت. پیکورهای آروا به دلیل قدرت و عملکرد مناسب، مناسب استفاده‌های خانگی و یا صنعتی هستند. یکی از مزایای خرید پیکورهای آروا، طول عمر بالای آنهاست. محصولات این برند علاوه بر بهره‌مندی از موتور، گیربکس و چرخ‌دنده‌های قدرتمند، دارای نخ بندی نیز هستند. نخ بندی آرمیچر در دستگاه‌های تخریب بتن مانع ورود هرگونه ذرات خارجی به داخل محفظه می‌شود و طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. هم چنین کالکتور و سیم‌پیچی‌های 100 درصد مس، کلیدهای صنعتی و ضد گردوغبار و استفاده از بهترین متریال در ساخت بدنه، افزایش کارایی و دوام بیشتر این محصولات را تضمین می‌کند.
طراحی ارگونومیک هیلتی‌های برند آروا، باعث راحتی بیشتر کاربر هنگام استفاده از دستگاه می‌شود و فشارهای وارد شده به بدن را به حداقل می‌رساند. از دیگر ویژگی‌های اکثر تخریب کن‌های این برند می‌توان به ولتاژ برق با میانگین 220 ولت، توان 1300 وات، سرعت ضربه 3900 bpm، سه‌نظام 6 گوش، قفل‌کننده کلید روشن و خاموش، سیلندر صنعتی، چرخ‌دنده‌های سخت‌کاری شده و برچسب محافظ از کالکتور اشاره کرد.

چکش تخریب باکیفیت آروا مدل 5261

چکش تخریب محک (mahak)

برند محک، یکی از بهترین برندهای داخلی است که محصولاتی با کیفیت و عملکرد بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. به طور کلی دریل بتن کن‌های محک دارای 4 عملکرد اصلی هستند که شامل سوراخ‌کردن، تخریب به صورت ضربه‌ای، سوراخ‌کاری ضربه‌ای و تخریب با چرخش می‌شود. انواع مته‌های استفاده شده در این برند نیز شامل 4 شیار، 5 شیار و قلم‌های 6 گوش می‌شوند که تنوع بالایی در استفاده را برای شما فراهم می‌کنند.
مسلماً یکی از ویژگی‌های بهترین چکش تخریب، وزن پایین آن است. این موضوع در دریل‌های بتن کن محک به خوبی رعایت شده است، به صورتی که تمامی محصولات موجود در این زمینه دارای وزنی سبک و قدرت مانور فوق‌العاده هستند. از ویژگی‌های کاربردی چکش هیلتی محک می‌توان مواردی مانند دسته ضد لرزش، استفاده از فناوری SDS Plus در ساخت نظام، کلید کنترل سرعت، توان بالا و دسته اضافی برای کنترل چرخش را نام برد. هم چنین برخی از محصولات این برند از مکانیزم پیشرفته ضربه از طریق تولید باد عمل می‌کنند که باعث افزایش کارایی و دقت کلی دستگاه می‌شود.

تخریب کن 6 کیلویی محک مدل DEH-1050

چکش تخریب لکا (Leka)

اگر قصد خرید دریل بتن کن نیمه صنعتی را دارید، انتخاب از بین محصولات برند لکا می‌تواند مناسب شما باشد. یکی از ویژگی‌های فنی و کلیدی چکش‌های تخریب لکا، قدرت ضربة بالای آن‌ها است. با طیف وسیعی از مدل‌های موجود، این چکش‌ها به دلیل برخورداری از موتور پرقدرت و هم چنین گیربکس‌های قوی، می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. این قدرت فوق‌العاده به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت و به طور مؤثر، سرسخت‌ترین سازه‌ها را نیز تخریب کنند.
از دیگر ویژگی‌هایی که برند لکا که محصولات آن را جزو گزینه‌های بهترین چکش تخریب قرار می‌دهد، قابلیت تنظیم سرعت در آنهاست. این ویژگی، انعطاف پذیری دستگاه و کارایی بهینه آن را تضمین می‌کند و در عین حال، سایش و فرسودگی غیر ضروری را نیز به حداقل کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این چکش‌ها مجهز به سیستم ضد لرزش هستند که خستگی اپراتور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و راحتی کلی را در طول استفاده طولانی مدت، بهبود می‌بخشد. با طراحی ارگونومیک این بتن کن‌ها که شامل یک دسته اضافی و نسبتاً نرم است، کنترل و پایداری مناسبی هنگام استفاده فراهم می‌شود. داشتن قفل سوئیچ، سه‌نظام شش‌گوشه، سرعت حرکت آزاد 4200 و ولتاژ برق بین 180 تا 240 ولت، از دیگر مشخصات این سری از دستگاه‌های تخریب است.

چکش تخریب برند لکا مدل DH16

چکش تخریب بوش (Bosch)

بوش Bosch، یک برند مشهور در صنعت ساخت و ساز است که به دلیل ابزارهای باکیفیت و قابل اعتماد خود شناخته می‌شود. یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند، چکش تخریب است که به ابزاری ضروری برای حرفه‌ای‌ها در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است. برای خرید بهترین چکش تخریب، مسلماً محصولات بوش می‌توانند اولین اولویت شما باشند.
چکش‌های تخریب بوش در مدل‌های مختلفی موجود هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. این چکش‌ها با نیروی برق یا فشار پنوماتیک تغذیه می‌شوند و طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا متناسب با نیازهای خاص آنها باشند. مدل‌های الکتریکی چکش هیلتی بوش، کنترل سرعت متغیر را ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند نیروی ضربه را مطابق با نوع کار، تنظیم کنند.
علاوه بر این، این چکش‌ها دارای توان خروجی قابل توجهی از 1000 تا 1500 وات هستند که تخریب کارآمد و مؤثر را تضمین می‌کند. هیلتی‌های بوش همچنین دارای سه‌نظام‌های SDS-max یا SDS-plus هستند که کارایی آنها دوچندان کرده است.
دریل پیکور بوش، یکی از بهترین چکش تخریب‌هایی خواهد بود که تا کنون استفاده کرده‌اید. سیستم کنترل ارتعاش به کار رفته در این ابزار آلات، خستگی کاربر را هنگام استفاده طولانی مدت کاهش می‌دهد و در عین حال، فشار وارد شده روی عضلات و مفاصل را به حداقل می‌رساند. انواع چکش تخریب بوش با لوازم جانبی مختلفی مانند اسکنه‌های نوک‌تیز و اسکنه‌های تخت عرضه می شوند که تطبیق پذیری آنها را افزایش می‌دهد. این لوازم جانبی کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی با مواد مختلف مانند بتن، آجرکاری یا کاشی، مقابله کنند.
دریل تخریب بوش مدل ۲۶-۲ و پیکور تخریب بوش دوحالته ۱۶۸۰ وات مدل ۳۰۱۶، از بهترین محصولات در این زمینه هستند که می‌توانید با بهترین کیفیت و هم چنین قیمت مناسب، از فروشگاه لیا ابزار خریداری کرده و به مدت سال‌ها، از آن استفاده نمایید.

بهترین چکش تخریب بوش مدل GSH 16-28

چکش تخریب پوکا (Pukka)

از دیگر ابزارهایی که مسلماً ارزش خرید را دارد، برند پوکا است. چکش‌های تخریب Pukka دارای یک موتور قوی هستند که توان خروجی بالا، از 900 تا 1000 وات را ارائه می‌دهد. همچنین میانگین نرخ ضربه در موتورهای انواع این چکش تخریبی حدوداً 2900 ضربه در دقیقه است. این ویژگی تخریب مؤثر سخت‌ترین سطوح را تضمین کرده و باعث صرفه جویی در زمان اجرای کار نیز می‌شود. علاوه بر این، این چکش‌ها دارای دکمه کنترل سرعت هستند که به اپراتور اجازه می‌دهد نیروی ضربه را مطابق با نوع کاری که در حال انجام است، تنظیم کند.
انواع دریل چکشی تخریب پوکا دارای طراحی ارگونومیک هستند که راحتی و ایمنی کاربر را در اولویت قرار می‌دهد. سیستم ضد لرزش به کار رفته در این دستگاه‌ها، خستگی اپراتور را در حین استفاده طولانی مدت به حداقل می‌رساند و در عین حال، کنترل دقیق روی سطح مورد نظر را فراهم می‌کند. دسته اضافی تعبیه شده که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد نیز، ثبات دریل تخریب را افزایش می‌دهد و خطرات ناشی از در رفتن مته را عملاً از بین می‌برد.
علاوه بر این، چکش‌های تخریب پوکا با طیف وسیعی از اسکنه‌های قابل تعویض عرضه می‌شوند که نیازهای مختلف شما را برآورده می‌کند. از اسکنه‌های نوک‌تیز برای شکستن صفحات بتنی گرفته تا اسکنه‌های مسطح برای برداشتن کاشی یا گچ، این ابزار همه کاره انعطاف پذیری را در مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد. استفاده از سه‌نظام 6 گوش، وزن مناسب، استفاده از اورینگ‌های ژاپنی برای افزایش قدرت تخریب و ابعاد مناسب، از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث قرار گرفتن این سری ابزار جزو بهترین چکش تخریب می‌شود.

تخریب کن پوکا مدل 810

چکش تخریب پی ام (P.M)

برند P.M شاید در رده برندهای معروف مانند بوش، رونیکس، آروا و یا ان ای سی قرار نگیرد، اما به دلیل ویژگی‌های نسبتاً مناسب، برای افرادی که قصد خرید یک چکش هیلتی با قیمت متوسط برای استفاده‌های خانگی را دارند، گزینه‌ای عالی است.
از اصلی‌ترین ویژگی‌های چکش‌های تخریب پی ام، می‌توان به وزن آنها اشاره کرد. این سری ابزارآلات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک‌وزن بوده و به راحتی قابل حمل باشند. وزن این چکش‌ها از 5 کیلوگرم تا 10 کیلوگرم متغیر است و برای افرادی که قصد جابه‌جایی زیاد بتن کن خود را دارند، بسیار ایده آل است.
علاوه بر این، چکش‌های تخریب P.m دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که عملکرد و دوام آنها را افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل تنظیمات سرعت موتور، دسته‌های ارگونومیک برای استفاده راحت‌تر و فناوری ضد لرزش برای کاهش خستگی کاربر می‌شود. توان 900 تا 1100 وات، سرعت حرکت آزاد 2900، سه‌نظام 6 گوش و سیستم گردش تک جهت، از دیگر مشخصه های محصولات برند پی ام هستند.

چکش تخریب نک (nek)

چکش تخریب نک (nek)

محصولات دیگری که به دلیل قیمت مناسب و البته ویژگی‌های عالی می‌توانند جزو انواع بهترین چکش تخریب محسوب شوند، محصولات برند NEK هستند. این ابزارهای قدرتمند برای شکستن آسان مواد سخت طراحی شده‌اند و عملاً برای تمامی پروژه‌های تخریب، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.
برند نک طیف وسیعی از مدل‌ها را با قدرت موتورهای مختلف ارائه می‌دهد که معمولاً بین 1000 تا 2000 وات متغیر است. در مدل‌هایی که توان خروجی موتور بیشتر است، شکستن بتن یا سایر سطوح سخت، کارآمدتر انجام می‌شود. به همین دلیل چه قصد استفاده خانگی از این محصول را داشته باشید و یا استفاده‌های حرفه‌ای، مدل‌های مختلف این برند گزینه‌های متنوعی را برای انتخاب ارائه می‌دهند.
از طرف دیگر، محصولات برند نک دارای وزن مناسبی بین 5 تا 15 کیلوگرم هستند. در مدل‌های سبک تر، امکان حرکت و مانور بسیار ساده انجام می‌شود و فشار وارد شده روی اپراتور هنگام انجام کار، به حداقل میزان ممکن می رسد. سه‌نظام شش گوش، کاربرد تک کاره، قدرت ضربه 10 ژول و سرعت حرکت 2900 ضربه بر دقیقه، از دیگر ویژگی‌های بتن کن‌های این برند است.

تخریب کن NEK مدل 1745 DB
جمع بندی

برای خرید بهترین چکش تخریب، باید به نکات مختلفی توجه داشت. محصولاتی که در این رده قرار می‌گیرند دارای موتورهای قدرتمند، ساختار بادوام، طراحی ارگونومیک و قابلیت‌های اضافی هستند که عملکرد و قابلیت استفاده آنها را افزایش می‌دهد.بهتر است بدانید در تمامی این برند ها باید روغن کاری و گریس کاری هم به نحوه‌ی صحیح و درست خودش نیز انجام شود که فشاری بر دستگاه وارد نشود. در این مقاله سعی کردیم بهترین برندهای موجود در بازار را بررسی کرده و ویژگی‌های اصلی محصولات آنها را معرفی کنیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، کافی است با مشاوران تیم لیا ابزار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *