ابزارآلات

اره عمود بر چیست و چه کاربردی دارد؟

اره عمود بر چیست و چه کاربردی دارد ؟

اره‌ها را می‌توان از مهم‌ترین ابزارآلات در صنایع مختلف دانست. با استفاده از اره‌ها می‌توانید قطعاتی که در جنس‌های مختلف هستند را برش دهید. از انواع سنگ گرفته تا قطعات فولادی، آهنی و… . مدل‌های زیادی از اره وجود دارد که هر کدام می‌توانند کاربردهای خاصی را به شما ارائه دهند.

از مهم‌ترین این مدل‌ها می‌توان به اره عمود بر اشاره کرد. این اره که آن را با نام دستگاه عمود بر هم می‌شناسند نوعی دستگاه است که می‌تواند به شکل عمودی قطعات را برش دهد. توان آن بالا بوده و می‌تواند قطعات ضخیم را  به‌راحتی برش دهد.

اگر می‌خواهید به طور کامل با ویژگی‌ها و کاربردهایی که در این اره وجود دارد آشنا شده و نسبت به خرید اره عمود بر اقدام کنید، می توانید از اطلاعات این مقاله استفاده کنید. همراه ما باشید تا در ادامه مهم‌ترین نکات را برای خرید این اره به شما عزیزان دل ارائه دهیم.

انواع اره عمود بر (اره چکشی)

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌با اره عمود بر بدانید این است که این اره مدل‌های فراوانی دارد. هر کدام از مدل‌های دستگاه عمود بر می‌توانند به شکلی خاص کاربردی بوده و برای امور مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند. اگر می‌خواهید بیشتر با کاربرد عمود بر آشنا شده یا مدلی مناسب برای خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌شود که مدل‌های گوناگون این اره را بررسی کنید.

از مهم‌ترین این مدل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این مدل‌ها در تمامی فروشگاه‌های ابزار موجود بوده و می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی از برندهای معتبر مانند بوش، ماکیتا، دیوالت و… را برای خرید انتخاب کنید.

اره‌های عمود بر صنعتی

یکی از مدل‌های خاص و پر توانی که در میان انواع اره عمود برقرار می‌گیرد مدل صنعتی این دستگاه است. اره‌هایی که کاربرد صنعتی دارند می‌توانند توان فوق‌العاده‌ای را به شما عزیزان ارائه دهند. این اره‌های پیشرفته به دلیل بهره‌گیری از قوی‌ترین موتورها و مقاوم‌ترین قطعات می‌توانند برای شرایط سخت استفاده شده و ساعت‌ها برش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

می‌توانید با استفاده از این ابزارها متریال‌های سخت و ضخیم را برش داده و هرگز دستگاه دچار داغی و خرابی نشود. اگر در کارگاه‌های بزرگ که قطعات سخت در آن برش داده می‌شود کار می‌کنید، باید از مدل‌های صنعتی دستگاه عمود بر استفاده کنید. این مدل نسبت به مدل‌های معمولی توان بیشتری داشته و برق بیشتری هم مصرف می‌کنند. همچنین جنس تیغه آن‌ها مقاوم‌تر بوده و سرعت بیشتری در برش به شما ارائه می‌دهند.

اره‌های عمود بر نیمه‌صنعتی

نوع دیگری که از اره عمود بر وجود دارد اره‌هایی هستند که به شکل نیمه‌صنعتی طراحی شده‌اند. این مدل‌ها از دستگاه عمود بر توان محدودتری نسبت به مدل‌های صنعتی دارند. این یعنی وزن آن‌ها کمتر بوده و ابعاد کوچک‌تری نیز دارا هستند.

از طرف دیگر افرادی که به دنبال دستگاه‌های معمولی و غیرحرفه‌ای برای برش تخته‌های چوبی هستند، می‌توانند از مدل‌های نیمه‌صنعتی استفاده کنند. مدل‌های بسیاری از این اره وجود دارد که برندهای گوناگون مانند رونیکس، ماکیتا، آرا و… آن را تولید کرده‌اند. بسته به نیاز خود یکی را خریداری کنید.

کاربرد اره عمود بر چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که کاربران دررابطه‌با اره عمود بر از ما می‌پرسند این است که کاربرد اره عمود بر چیست؟ با استفاده از دستگاه عمود بر کاربردهای گوناگونی در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشته باشید که این کاربردها نسبت به مدل‌های مختلف متفاوت‌اند. اما به‌طورکلی می‌توان به کاربردهای زیر برای تمامی این مدل‌ها اشاره کرد:

  • برش انواع قطعات و تخته‌های چوبی
  • برش انواع قطعات فلزی
  • برش ام‌دی‌اف برای ساخت کابینت و باکس
  • کاربردی در صنایع چوبی
  • و…

کاربردهای اره عمود بر

ساختار اره‌های عمود بر

برای این که بتوانید دقیق‌تر با اره عمود بر آشنا شده و ببینید که این دستگاه چگونه کار می‌کند، باید ساختار این دستگاه را بررسی کنید. این‌گونه دقیق‌تر با نحوه کار اره آشنا می‌شوید. از مهم‌ترین کاربردهای اره عمود بر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیغه‌اره (دارای شکل عمودی و طولی به‌صورت یک‌طرفه)
  • گیره تیغه
  • محافظ تیغه
  • غلتک تیغه
  • پورت جمع‌آوری غبار و گرد چوب
  • کفی دستگاه
  • دستگیره
  • قفل‌کن دستگاه
  • چراغ لیزری یا ال‌ای‌دی
  • دریچه هوا برای موتور و دمنده گرد چوب
  • سوئیچ روشن و خاموش
  • سوئیچ حرکت دوار
  • اهرم تنظیم کفی دستگاه
  • پاور

ویژگی و مزیت‌های اره عمود بر چیست؟

سوالی که شاید ذهن شما و بسیاری دیگر از مشتریان دستگاه عمود بر را جلب کرده باشد این است که ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از اره عمود بر چیست؟ در پاسخ باید گفت که بهره‌گیری از این اره مزایای زیادی داشته و می‌تواند کمکی عالی به شما بکند. مهم‌ترین مزیت این اره این است که به دلیل استفاده از تیغه‌ای با عرض کم، می‌توان برای برش‌های چرخش و طراحی‌های قوس‌دار از آن استفاده کرد.

ویژگی و مزیت‌های اره عمود بر

راهنمای کار با اره عمود بر

نکته‌ای بسیار مهم که باید دررابطه‌با اره عمود بر و کاربردهای آن بررسی کنید، راهنمای کار با این اره کاربردی است. برای این کار باید ابتدا الگوی برش را با استفاده از ماژیک یا خودکار روی سطح کار بکشید. سپس تیغه مناسب را انتخاب کرده و پس از نصب آن در دستگاه و تنظیم سرعت متناسب می‌توانید برش را شروع کنید.

توجه داشته باشید که هر چه سختی و ضخامت سطح برشی بیشتر باشد، باید سرعت کمتری را برای برش تنظیم کنید تا با کاهش سرعت گشتاور و قدرت برش دستگاه بیشتر شود. حتما به نکات ایمنی توجه داشته باشید و از ابزارهایی مانند کلاه ایمنی، دستکش مخصوص و… استفاده کنید.

نحوه کار با اره عمود بر

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهایی که برای کار در کارگاه‌ها و پروژه‌های خانگی کاربردهای زیادی دارد دستگاه عمود بر است. این دستگاه نوعی اره بوده و تیغه آن به شکلی عمودی و مستطیل‌شکل طراحی شده است. قطر تیغه آن کم بوده و به همین دلیل می‌تواند برش‌های دورانی یا قوس‌دار را انجام دهد.

این اره فوق‌العاده در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مشخصی دارند. می‌توانید با بررسی این موارد به سمت خرید اره بروید. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای آشنایی با کاربرد عمود بر و انواع مدل‌های آن را به شما ارائه دادیم اگر قصد آشنهایی با بهترین عمود بر را دارید بهتر است مقاله ی مربوطه را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *