ابزارها

بررسی و شناختن انواع اره دیسکی

اره‌های دیسکی

یکی از مواردی که در نجاری و صنایع چوب از اهمیت زیادی برخوردار است، برش چوب و صفحات چوبی است. برای برش این قطعات، لوازم و ابزارهای مختلفی وجود دارد که امروزه یکی از پرطرف‌دارترین آن‌ها، اره‌های دیسکی هستند که دارای تیغه‌هایی هستند که عمل برش را انجام می‌دهند. اما باید بدانید که این اره، در شرکت‌های تولیدی بسیاری تولید شده است که هر کدام از ویژگی‌ها و مشخصه‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی و شناختن انواع اره دیسکی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

اره دیسکی چیست؟

اره دیسکی که نام دیگر آن اره گرد بر است، نوعی دستگاه قابل‌حمل به شمار می‌رود که روی آن صفحه‌های مختلفی قرار دارد و این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند انواع متریال همچون چوب، پلاستیک، فلز و… را برش دهد. برش‌هایی که می‌توان با اره دیسکی انجام داد، علاوه بر برش گرد، برش‌های مستقیم و منحنی هم می‌توان انجام داد.

انواع اره دیسکی

همان‌طور که می‌دانید، اره دیسکی دارای تنوع بسیار با کاربردهای مختلفی است. حال در ادامه به بررسی انواع اره دیسکی در برندهای مختلف نیز می‌پردازیم.

 اره دیسکی aeg

یکی از انواع اره دیسکی که امروزه موردتوجه اکثر افراد قرار گرفته است، اره دیسکی aeg است. این دستگاه ساخت کشور آلمان بوده و دارای دسته راحت و خوش دستی است. از مشخصه‌های اصلی اره دیسکی برند aeg می‌توان به موتور قدرتمند آن اشاره کرد که حدود ۱۶۰۰ وات است. دسته راحت و خوش‌دست، کابل ۴ متری، کیف مخصوص، محافظ لبه، تیغ اره ۲۴ دندانه و آچار و…از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده این نوع اره گرد بر به شمار می‌روند. اره دیسکی آاگ دارای تیغه‌های بسیار محکم و تیزی است که می‌تواند به‌راحتی انواع فلز و پلاستیک، انواع چوب و… را در اندازه‌های دقیق نیز برش دهد.

اره دیسکی aeg

al اره دیسکی dca

اره دیسکی dca، یکی از محصولات صنعتی برند DCA و یکی از انواع اره دیسکی به شمار می‌رود که توسط کشور چین وارد بازار شده است. این نوع اره دیسکی، دارای یک کفی فلزی که امکان تنظیم از ۰ تا ۴۵ درجه را دارد، است. ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد، این امکان را به وجود آورده است تا اعتماد افراد مختلف را به خود جلب کند. امکان تعویض آسان زغال و دارای قفل کلید امنیتی، مجهز به شاسی یا قابلیت قفل‌کن شفت با امکان تعویض تیغه آسان و… از جمله مزایا و مشخصات اره دیسکی برند DCA محسوب می‌شوند. اره گرد بر DCA از موتوری پرقدرت با توانی حدود ۱۱۰۰ واتی برخوردار است که امکان انجام برش‌های دقیق را به‌صورت مستقیم و یا زاویه‌ای را فراهم می‌کند. از جمله اجزای تشکیل‌دهنده این دستگاه، می‌توان به حفاظ تیغه آلومینیومی که افزایش ایمنی دستگاه را به همراه دارد، دسته کمکی، تیغه برش، یک گیربکس تمام‌فلزی و… اشاره نمود.

اره دیسکی dca

اره دیسکی آروا

اره دیسکی آروا، از دیگر انواع اره دیسکی به شمار می‌رود که امکان انواع برش‌های طولی، عرضی و همچنین ایجاد شیار در چوب و فلزات مختلف را فراهم می‌کند. موتور قدرتمند و همچنین بلبرینگ‌های ضد غبار از مهم‌ترین مشخصه‌های بارز این برند اره دیسکی به شمار می‌روند. منبع تغذیه اره گرد بر آروا، برق است و انرژی موردنیاز خود را از نیروی برق به دست می‌آورد. بر روی این دستگاه، دیسک برشی نصب شده است که سایز آن حدود ۱۸۵ میلی‌متر است و سرعتی حدود ۵۰۰۰ دور بر دقیقه را دارا است. بدنه اره دیسکی آروا، از طراحی ارگونومیکی برخوردار است و کلیدها و اهرم‌های موجود بر روی آن، در جاهایی قرار گرفته‌اند که با دست‌ها، کمترین فاصله را دارند.

اره دیسکی آروا

اره دیسکی آپ اسپریت

آپ اسپریت، یکی از شرکت‌های تولیدی انواع ابزارآلات به شمار می‌رود که یکی از معروف‌ترین محصولات آن، انواع اره دیسکی است. این نوع اره از موتور بسیار پرقدرتی که حدود ۱۲۰۰ وات دارد، برخوردار است که برای انواع برش‌های طولی، عرضی و مایل مورداستفاده قرار می‌گیرد. این اره، در نجاری بسیار کاربرد دارد و از ساختار بسیار ساده‌ای برخوردار است. همچنین دارای وزن بسیار سبکی است، بنابراین برای کار با آن و یا جابه‌جایی نیز هیچ مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌کند. درصورتی‌که نیاز به برش‌های دقیق ۴۵ درجه‌ای دارید، خرید اره دیسکی آپ اسپریت می‌تواند بهترین گزینه برای شما به شمار رود.

اره دیسکی آپ اسپریت

اره دیسکی ادون

ادون، از دیگر شرکت‌های تولیدی به شمار می‌رود که یکی از محصولات تولید شده آن انواع اره دیسکی است. این نوع اره دارای موتوری قدرتمند است که ۱۲۵۰ وات است. وزن این دستگاه حدود ۲.۸ کیلوگرم است، در این صورت برای کار و یا جابه‌جایی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. قابلیت تنظیم عمق برش، قابلیت تنظیم زاویه برش فارسی بر تا ۴۵ درجه، قابلیت متصل‌شدن به دستگاه مکنده و… از مهم‌ترین قابلیت‌های اره دیسکی ادون به شمار می‌روند. علاوه‌برآن، این دستگاه دارای اجزای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به فن داخلی پر قدرت، سوئیچ قفل‌شونده، قفل سوئیچ، قفل اسپیدل و… اشاره کرد. اره دیسکی ادون از طراحی ارگونومیکی برخوردار است، به‌طوری که اگر از آن برای مدت‌زمان طولانی استفاده کنید، به‌هیچ‌وجه دستانتان اذیت نخواهد شد.

اره دیسکی ادون

 اره دیسکی بوش

اره دیسکی بوش، از انواع اره دیسکی به شمار می‌رود که مجهز به موتوری قدرتمند حدود ۱۴۰۰ وات است که می‌تواند تیغه فولادی را با سرعت ۵۵۰۰ دور در دقیقه بچرخاند. جنس این تیغه از فولاد است و از قطری معادل ۱۹۰ میلی‌متر است. در این صورت، این توانایی را دارد که برش‌های ۹۰ درجه و ۴۵ درجه را به طور دقیق ایجاد کند. یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد اره دیسکی بوش این است که در زمانی که آن را روشن کنید، از جلوی دستگاه هوا خارج شده که جلوی سطح کار نیز به‌خوبی تمیز می‌شود.

اره دیسکی بوش

 اره دیسکی گریتک

اره دیسکی گریتک، از دیگر برندهای انواع اره دیسکی است که از وزن بسیار سبکی برخوردار است و اندازه آن هم کوچک است. اگر چه اندازه کوچکی دارد، اما می‌توان از آن برای کارهای بسیاری نیز استفاده نمود. لازم است بدانید که قیمت اره دیسکی گریتک بسیار ارزان است و از قابلیت‌های زیادی همچون برش تیغه برعکس به‌صورت عرضی، طولی و همچنین زاویه قابل‌تنظیم ۴۵ درجه و ۹۵ درجه در چوب، فلز، سنگ و کاشی و… برخوردار است.

اره دیسکی گریتک

اره دیسکی کرون

کرون، برندی چینی به شمار می‌رود که یکی از محصولات تولید شده توسط آن، انواع اره دیسکی است. اره دیسکی کرون، از موتوری قدرتمند برخوردار است که توانی برابر با ۱۲۰۰ وات دارد. این نوع اره نیز همانند دیگر اره‌های دیسکی، قابلیت برش انواع چوب و MDF را دارد و در نجاری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. تیغه‌اره دیسکی، دارای ۴۲ دندانه است که قطری حدود ۱۸۵ میلی‌متر را دارا بوده و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید قطعاتی که قطر بزرگی دارند، را به‌راحتی برش دهد. سایز شفت اره دیسکی کرون، ۲۰ میلی‌متر است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید انواع تیغه‌ها و لوازم جانبی را استفاده کنید. از مزیت‌های بارز این اره گرد بر، می‌توان به برش دقیق، طول عمر بالا، برش سریع، کاهش اصطکاک و گرما و… اشاره کرد.

اره دیسکی کرون

اره دیسکی ماکیتا

اره دیسکی ماکیتا، یکی از ابزارآلات قدرتمند شرکت ماکیتا است که توسط کشور چین که تحت لیسانس ژاپن است، وارد بازار شده است. این اره دیسکی دارای موتوری قدرتمند ۲۰۰۰ واتی است که امکان استفاده از آن را در محیط‌های صنعتی و ساختمانی را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های اره گرد بر ماکیتا می‌توان به مجهز بودن به قفل سوئیچ، سیستم مکش گردوغبار، سرعت برش بالای ۴۱۰۰ دور بر دقیقه، دارابودن کابل ۲ متری، قابلیت برش زاویه‌دار و… اشاره کرد. تیغه این دستگاه حدود ۲۳۵ میلی‌متر است که می‌توانید به کمک آن، به برش ابعاد مختلف نیز بپردازید. یکی از مزیت‌های خرید اره دیسکی ماکیتا، این است که این شرکت خدمات پس از فروش بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که می‌توانید درصورتی‌که دستگاهتان با مشکلی روبه‌رو شد و به تعمیر نیاز پیدا کرد، از خدمات پس از فروش نیز استفاده کرده و از خدمات متخصصان حرفه‌ای نیز بهره‌مند شوید.

اره دیسکی ماکیتا

اره دیسکی رونیکس

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر و معروف، شرکت رونیکس است که ساخت کشور چین است و از قابلیت‌های بسیاری همچون قابلیت برش زاویه‌دار دقیق، قابلیت انجام انواع کارهای سنگین و پیچیده در برش مواد چوبی و… را دارا است. از ویژگی‌های حائز اهمیت اره دیسکی رونیکس، می‌توان به موتور پرقدرت که توان آن حدود ۱۳۵۰ است، اشاره نمود که همان‌طور که گفته شد، می‌توان از آن برای کارهای سنگین نیز استفاده کرد. حداقل عمق برش آن در زاویه ۹۰ درجه، برابر ۶۰ میلی‌متر و در زاویه ۴۵ درجه حدود ۴۵ میلی‌متر است. درصورتی‌که برای خرید اره دیسکی رونیکس اقدام کنید، می‌توانید از آن برای مدت‌زمان طولانی نیز استفاده کنید.

اره دیسکی رونیکس

اره دیسکی توسن

توسن، از دیگر شرکت‌های معتبر و معروف ساخت ابزارآلات به شمار می‌رود که اره دیسکی که توسط آن در بازار عرضه شده است، بر اساس استاندارد TUV ساخته شده است. شستی قفل‌کن جهت آسان‌شدن تعویض تیغه برش، امکان تنظیم زاویه کفی، مجهز به قفل ایمنی کلید برق، دسته ارگونومیک با پوشش ضدتعریق، حفاظ آلومینیومی، مجهز به تنظیم‌کننده ارتفاع برش، مجهز به تنظیم‌کننده زاویه برش، دارای کلید برق مقاوم در برابر گردوغبار، دارای کابل برق ۳ متری با روکش ضخیم و… از جمله مشخصه‌های اصلی اره دیسکی توسن نیز به شمار می‌روند. اره دیسکی توسن، دارای مدل‌های زیادی است که هر کدام از موتوری با توان متفاوت برخوردار هستند.

اره دیسکی توسن

اره دیسکی پوکا

این نوع اره دیسکی، یکی از محصولات تولیدی شرکت پوک است که با موتوری ۱۱۰۰ واتی به بازار عرضه شده است. منبع تغذیه این اره برق است، بنابراین انرژی موردنیاز خود را از برق شهری تامین می‌کند. همان‌طور که گفته شد، انواع اره دیسکی پوکا دارای موتوری پرقدرت است، ازاین‌رو می‌توان از آن برای برش انواع قطعات چوبی و MDF نیز استفاده نمود. وزن این اره حدود ۵ کیلوگرم بوده و میزان سرعت چرخشی ثابت آن نیز ۴۹۰۰ دور در دقیقه است. مزیت منحصربه‌فرد اره دیسکی پوکا در مقایسه با دیگر انواع اره‌های دیسکی، قابلیت نصب بر روی میز است، بنابراین می‌توان در زمان کار بدون خستگی از آن استفاده کرد.

اره دیسکی پوکا

اره دیسکی پروفیل بر

انواع اره دیسکی پروفیل بر، ابزاری است که از آن بیشتر برای برش مواد سخت همچون فولاد، آلومینیوم و دیگر فلزات و همچنین سرامیک استفاده می‌شود. این اره، توانایی انواع برش‌های دقیق زاویه‌دار و همچنین برش‌های مورب را دارد و این امکان را برای افراد مختلف فراهم کرده است تا بتوانند از آن برای برش‌های مختلف به‌راحتی استفاده کنند. از ویژگی‌های این اره می‌توان به سیستم قطع کن اتوماتیک و همچنین استارت آرام اشاره کرد. علاوه‌برآن دارای محافظی است که در حین کار امنیت کاربران را فراهم می‌کند. اره دیسکی پروفیل بر، در بازار با برندهای معتبر و معروفی همچون توسن، آروا، بوش و… وجود دارد که می‌توانید با بررسی آن، اره دیسکی پروفیل بر خود خریداری نمایید.

اره دیسکی پروفیل بر

اره دیسکی ایزی پاور

انواع اره دیسکی ایزی پاور، نوعی دیگر از انواع اره دیسکی است که موتور قدرتمند با توانی ۱۸۰۰ واتی است. این اره دیسکی، وزن معادل ۳.۵ گرم دارد، بنابراین از دستگاه‌های سبک به شمار می‌رود که می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا نمایید. قطر صفحه برش اره دیسکی ایزی پاور، ۱۸۵ میلی‌متر است، ازاین‌رو، از آن می‌توان برای برش‌کاری در فلزات و چوب نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های این اره دیسکی، می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع برش اشاره کرد. علاوه‌برآن، از قابلیت سوئیچ نیز برخوردار است. از این دستگاه می‌توان در نجاری استفاده کرد. اگر چه دارای اندازه‌ای بسیار کوچک است، اما از کاربردهای بسیاری برخوردار است. قابلیت ویژه دیگر اره دیسکی ایزی پاور، امکان تعویض تیغه‌های آن است، بنابراین می‌توانید در زمان‌برش برای مصالح مختلف، از تیغه مخصوص نیز استفاده نمایید.

اره دیسکی ایزی پاور

اره دیسکی ام دی اف بر

اره دیسکی، از جمله مهم‌ترین ابزارهای نجاری به شمار می‌رود که یکی از متداول‌ترین کاربردهای آن، برش ام‌دی‌اف است. ازاین‌رو، شما می‌توانید برای برش MDF به‌صورت طولی، عرضه‌ای و زاویه‌ای از اره دیسکی ام‌دی‌اف بر نیز استفاده نمایید.

اره دیسکی ام‌دی‌اف بر

اره دیسکی آنکور

انواع اره دیسکی آنکور، از دیگر برندهای نام‌آشنا در صنعت ابزارآلات محسوب می‌شود که منبع تغذیه آن برق است و از وزنی حدود ۴ کیلوگرم نیز برخوردار است. توان موتور اره دیسکی آنکور، ۱۱۵۰ وات بوده و قطر تیغه آن نیز ۱۸۵ میلی‌متر است، ازاین‌رو، سرعت گردش آزاد آن در دقیقه ۵۰۰۰ دور است. از مشخصه‌های اصلی این اره دیسکی این برند، می‌توان به دارابودن روکش ضدتعریق دسته که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند، قفل‌کن کلید که امکان استفاده از آن را برای مدت‌زمان طولانی فراهم می‌کند، دارای استاندارد GS- EMC- TUV، دارابودن موتور باقدرت و… اشاره نمود. همچنین قابلیت‌هایی همچون قفل سوئیچ، قابلیت کنترل سرعت، قابلیت برش با زاویه، قابلیت فارسی بر نیز توانسته است توجه اکثر افراد را به آن جذب کند.

اره دیسکی آنکور

اره دیسکی اینکو

نوعی دیگر از اره‌های دیسکی که در مصارف صنعتی و نیمه‌صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به اره دیسکی اینکو اشاره کرد که موتوری پرقدرت که توان آن برابر با ۱۴۰۰ وات است را دارا است و می‌تواند انواع چوب را به‌راحتی برش دهد. در واقع قدرت موتور فوق‌العاده این اره دیسکی، سبب شده است سرعت گردشی فراوانی برابر با ۴۸۰۰ دور در دقیقه را ایجاد کند. از قابلیت‌های منحصربه‌فرد انواع اره دیسکی اینکو، می‌توان به طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد که در زمان کار کمترین فشار به دست‌ها وارد می‌شود. اره دیسکی اینکو، وزنی حدود ۴ کیلوگرم دارد که در بین اره‌های سبک وزن قرار دارد، ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا نمائید. شما با این اره گرد بر، می‌توانید میزان عمق برش را به‌صورت دلخواه تنظیم کنید. به‌طورکلی، عمق برش اره دیسکی اینکو، در زاویه ۹۰ درجه ۶۵ میلی‌متر و در زاویه ۴۵ درجه، ۴۸ میلی‌متر است.

اره دیسکی اینکو

اره دیسکی هیوندای

انواع اره دیسکی برند هیوندای، از محصولات تولیدی کشور چین است که طراحی و فنّاوری استفاده شده در آن از کشور کره است. اره دیسکی هیوندای، از برند های معتبر خارجی است که امکان ایجاد برش‌های زاویه‌دار را دارد و همچنین می‌تواند زاویه برش را به‌خوبی تغییر دهد. یکی از منحصربه‌فردترین قابلیت‌های اره دیسکی هیوندای، می‌توان به قابلیت اتصال آن به جاروبرقی اشاره کرد که می‌توان به کمک آن براده‌های چوب را جمع‌آوری کرد. آچار آلن، هدایت‌کننده براده چوب، زغال اضافه و شاخص اندازه‌گیری و… از جمله ابزارهایی هستند که در زمان خرید اره دیسکی هیوندای دریافت می‌کنید.

اره دیسکی هیوندای

اره دیسکی هیتاچی

انواع اره دیسکی هیتاچی، یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که می‌توانید از آن برای انواع برش‌های طولی، عرضی و یا ایجاد شیار در چوب نیز استفاده کرد. این نوع اره، موتوری دارد که با توان آن ۱۰۵۰ وات است و می‌تواند تیغه را با سرعت ۵۵۰۰ دور دقیقه به گردش در آورد. قابلیت عمق برش اره دیسکی هیتاچی، در دو زاویه ۹۰ درجه و ۴۵ درجه متفاوت است و به‌طوری‌که در زاویه ۹۰ درجه، ارتفاع برش ۶۸ میلی‌متر و در زاویه ۴۵ درجه نیز به عمق ۴۶ میلی‌متر است. وزن اره دیسکی هیتاچی، بسیار سبک و حدود ۳ کیلوگرم است، ازاین‌رو به‌راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. اره گردبر هیتاچی، دارای قفل سوئیچ و حفاظ است و طولی حدود ۲۹۱ میلی‌متر دارد. درصورتی‌که قصد خرید اره دیسکی هیتاچی را دارید، به‌راحتی می‌توانید به سایت‌های معتبری همچون لیا ابزار نیز مراجعه نمائید.

اره دیسکی هیتاچی

اره دیسکی اکتیو

انواع اره دیسکی اکتیو، یکی از مدل‌های اره دیسکی است که در کشور چین ساخته شده است. این اره گرد بر، مجهز به موتور باقدرت ۱۳۰۰ وات است که ولتاژ ورودی آن ۲۲۰ ولت است. اره دیسکی اکتیو، با طراحی اصولی و ارگونومیکی ساخته شده است، به همین دلیل به‌راحتی و بدون مشکل و خستگی می‌توان از آن استفاده نمود. درصورتی‌که برای خرید اره دیسکی اکتیو اقدام کنید، به همراه آن لوازم جانبی شامل تیغه‌اره الماسه، زغال اضافه، آچار و… است. همچنین لازم است بدانید که این اره دیسکی دارای تیغه‌ای است که سرعت گردش آن در حالت آزاد ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. یکی از مزیت‌های خرید اره دیسکی اکتیو این است که این اره دارای گارد محافظ تیغه است که به جهت حفظ ایمنی افراد در زمان کار تعبیه شده است.

 

انواع اره دیسکی اکتیو

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع اره های دیسکی آشنا کنیم و هر مدل را از جنبه های مختلف برای شما بررسی کنیم ، اما اگر هنوز مدلی را میخواهید خریداری کنید که در این مقاله اطلاعاتی از آن را نیافتید پیشنهاد میکنیم در قسمت کامنت مدل مد نظر خود را بنویسید تا مجموعه ی لیا ابزار در اولین فرصت توضیحات کاملی را برای شما جمع آوری کنند و به عنوان آخرین نکته اگر با نحوه‌ی کار با اره دیسکی ها آشنایی ندارید بهتر است مقاله‌ی روش کار با اره دیسکی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *