ابزارها

انواع دریل بتن کن را بشناسید

انواع دریل بتن کن

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که در هر عرصه وجود دارد دریل است. می‌توانید با استفاده از دریل‌ها انواع مختلفی از سطوح و متریال‌ها را سوراخ کنید. تا به امروز مدل‌های مختلفی از دریل‌ها وارد بازار شده که هر کدام از آن‌ها مخصوص به کاربردهای خاصی هستند. یکی از مدل‌های منحصربه‌فرد دریل‌ها، انواع دریل بتن کن است.

می‌توانید با استفاده از دریل بتون کن سطوح بسیار سخت بتنی را سوراخ کنید؛ این دریل فوق‌العاده قدرت بالایی داشته و به این سادگی‌ها از سوراخ‌کردن سطوح سخت و دشوار خسته نخواهد شد. اگر قصد خرید دریل بتن کن را دارید می توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله می‌خواهیم انواع مدل‌های دریل بتن کن را به شما معرفی کرده و تمامی این مدل‌ها را از نظر کاربرد، مزایا، وزن، قدرت و… با هم بررسی کنیم.

انواع دریل بتن کن

برای این که بتوانید راحت‌تر نسبت به خرید هر کدام از انواع دریل بتن کن اقدام کنید، باید با این مدل‌ها آشنا باشید. شرکت‌ها و برندهای مختلف در زمینه ابزارآلات برقی مدل‌های مختلفی از دریل بتون کن را وارد بازار کرده‌اند که هر کدام مزایای خود را دارد. از مهم‌ترین این دریل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دریل سه ‌کاره رونیکس

یکی از بهترین مدل‌هایی که بین انواع دریل بتن کن محبوبیت بسیار زیادی دارد، دریل سه‌کاره رونیکس است. رونیکس برندی است ایرانی که در زمینه تولید انواع ابزارآلات برقی پیشرو است. دریل سه‌کاره رونیکس مزایای مختلفی دارد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به بدنه حرفه‌ای و محکم، وزن نسبتاً مناسب، قدرت بالا و… اشاره کرد.

وزن این دریل حدود 6.8 کیلوگرم، ولتاژ ورودی آن 220 ولت، قابلیت کنترل سرعت حرفه‌ای، 450 دور در دقیقه سرعت گردش آزاد، 4 سه‌نظام پنج شیار و عدم وجود قفل سوئیچ از مهم‌ترین مشخصات فنی این دستگاه هستند.

دریل سه‌کاره رونیکس

  1. دریل هیلتی

دریل و بتن کن هیلتی یکی از خاص‌ترین و قوی‌ترین مدل‌هایی است که می‌توان آن را پرفروش‌ترین مدل بین انواع دریل بتن کن دانست. این دریل از طراحی زیبا و ارگونومیکی برخوردار است که در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

وزن این دریل خاص کمی بیشتر از 6 کیلوگرم بوده و دارای 550 دور بر دقیقه سرعت گردش آزاد است. توان این دستگاه حدود 1100 وات بوده و می‌تواند تا 40 میلی‌متر قطر سوراخ‌کاری حرفه‌ای را به شما ارائه دهد. این دستگاه دارای 5 شیار برای سه‌نظام بوده و از کلید دیمردار برای تنظیم سرعت بهره می‌برد.

دریل هیلتی

  1. بتن کن بوش

بهترین دریل و بتن کن که می‌توانید برای کارهای صنعتی حرفه‌ای و سخت خریداری کنید، بتون کن برند بوش است. بوش بهترین شرکت تولیدکننده انواع ابزارآلات برقی است که محصولات آن از ویژگی‌ها و مزایای خاصی مانند بدنه قوی، طراحی زیبا، طول عمر بالا، آپشن‌های خاص و… برخوردار هستند.

وزن انواع دریل بتن کن بوش حدود 3 کیلوگرم بوده و ولتاژ ورودی آن‌ها حدود 220 ولت است. سرعت گردش آزاد در این دستگاه‌ها حدود 900 دور بر دقیقه بوده و قابلیت کنترل سرعت نیز برای آن‌ها قرار داده شده است. سیستم گردش این دریل هم به‌صورت راست‌گرد و هم به‌صورت چپ‌گرد است و از قفل سوئیچ نیز بهره می‌برد.

بتن کن بوش

  1. بتن کن توسن

توسن از دیگر برندهای ایرانی – چینی است که در زمینه تولید انواع مختلف ابزارها کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. دریل و بتن کن توسن همانند بسیاری از بتون کن‌ها دارای ولتاژ ورود 220 ولت است که قابلیت ارائه 800 دور در دقیقه به‌صورت آزاد را می‌دهد.

قابلیت کنترل سرعت در این دریل وجود نداشته و قفل سوئیچ نیز در آن وجود ندارد. همچنین سه‌نظام این مدل به‌صورت 4 شیار طراحی شده که قدرت مناسبی برای نگه داشتن مته بزرگ و قوی را به آن می‌دهد.

بتن کن توسن

  1. بتن کن کرون

دریل و بتن کن کرون را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع دریل بتن کن دانست. این بتون کن از یک سه‌نظام 4 شیار بهره برده و حدود 3 کیلوگرم وزن دارد. ولتاژ ورودی در این مدل 220 ولت و توان آن 800 وات است.

دور موتور آن 1200 دور بر دقیقه سرعت گردش آزاد را به همراه قابلیت تنظیم سرعت در اختیار شما قرار می‌دهد. قفل سوئیچ در این مدل وجود داشته و می‌توانید به‌صورت چپ‌گرد و راست‌گرد از این دریل استفاده کنید.

بتن کن کرون

  1. دریل بتن کن ماکیتا

ماکیتا از برندهایی خاص در زمینه تولید و طراحی انواع دریل بتن کن است که پس از بوش به‌عنوان بهترین برند ابزارهای برقی شناخته می‌شود. دریل و بتن کن ماکیتا دارای سه‌نظام 5 شیار قدرتمند است تا بتواند مته بزرگ آن را نگه دارد. توان این مدل حدود 1200 وات بوده و حدود 300 دور بر دقیقه سرعت گردش آزاد آن است. وزن این دستگاه کمی زیاد بوده و حدود 11 کیلوگرم است که استفاده از آن را کمی سخت می‌کند.

دریل بتن کن ماکیتا

  1. دریل سه‌ کاره گریتک

گریتک برندی است که کمتر شناخته شده است؛ اما کیفیت محصولات خوبی دارد. انواع دریل بتن کن گریتک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها قیمت مناسب است. دریل بتون کن گریتک حدود 7.5 کیلوگرم وزن داشته و از سه‌نظام 4 شیار استفاده می‌کند. سرعت گردش آزاد در این مدل حدود 800 دور در دقیقه است که قابلیت کنترل سرعت و قفل سوئیچ را ندارد.

دریل سه‌کاره گریتک

  1. دریل سه ‌کاره آروا

آروا از برندهای شناخته شده ایرانی در بین انواع ابزارآلات است. می‌توانید با خرید انواع دریل بتن کن آروا، بهترین دریل بتون کن را با قیمت مناسبی دریافت کنید. دریل سه‌کاره آروا حدود 7  کیلوگرم وزن داشته و توان آن 1300 وات است. مکانیزم کاری این دریل گریسی بوده و از ابزار گیر 6 گوش استفاده می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که دررابطه‌با این دستگاه وجود دارد این است که این دریل علاوه بر چرخش، ضربه نیز به بتن وارد می‌کند که هر کدام از این ضربه‌ها حدود 18 ژول انرژی دارند. برخی از مدل‌های این دریل به‌صورت شارژی نیز ارائه می‌شوند که علاوه بر دریل دارای باتری بزرگ هستند.

دریل سه ‌کاره آروا

  1. بتن کن دیوالت

اگر در زمینه انواع دریل بتن کن و ابزارآلات دیگر تجربه داشته باشید قطعاً می‌دانید که محصولات دیوالت چه مزایایی دارند. دریل و بتن کن دیوالت یکی از قوی‌ترین دریل‌های بازار است که دارای توان 1350 وات است. سرعت گردش این دریل بین 190 تا 380 دور بر دقیقه بوده و قابلیت تنظیم سرعت را به شما ارائه می‌دهد. نرخ ضربه در این دریل حدود 2900 ضربه در دقیقه است و وزن آن نیز معادل 8 کیلوگرم است. می‌توانید با این دریل قوی هر گونه بتنی را به‌راحتی سوراخ کنید.

بتن کن دیوالت

  1. دریل بتن کن دی سی ای

یکی از سبک‌وزن‌ترین انواع دریل بتن کن دریل دی سی ای است. این مدل طراحی جمع و جوری داشته و کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارد. منبع تغذیه در این مدل همانند دیگر مدل‌های دریل و بتن کن برق بوده و ولتاژ ورودی آن نیز معادل 220 ولت است.

توان این دریل 720 وات بوده و سرعت گردش آزاد در آن حدود 1200 دور در دقیقه است که به همراه تنظیم کننده سرعت ارائه نمی‌شود. سه‌نظام این دریل به‌صورت 4 شیار بوده و علاوه بر قفل سوئیچ از سیستم گردش چپ‌گرد و راست‌گرد نیز بهره می‌برد.

دریل بتن کن دی سی ای

  1. دریل بتن کن ادون

اگر به دنبال خرید یک دریل و بتن کن ساده هستید که علاوه بر وزن کم‌قیمت مناسبی نیز داشته باشد، دریل بتون کن ادون انتخاب مناسبی است. این دریل حدود 2.5 کیلوگرم وزن داشته و از برق مستقیم شهری تغذیه می‌کند.

سرعت گردش آزاد در این مدل حدود 1000 دور در دقیقه است که به همراه قابلیت کنترل سرعت ارائه می‌شود. سه‌نظام این دریل معمولی بوده و از سیستم قفل سوئیچ استفاده نمی‌کند؛ اما می‌توانید هم به‌صورت راست‌گرد و هم به‌صورت چپ‌گرد از این دریل بهره ببرید.

دریل بتن کن ادون

  1. دریل بتن کن باس

از خاص‌ترین انواع دریل بتن کن خوش‌قیمت که از بدنه باکیفیتی نیز برخوردار است می‌توان به دریل بتون کن باس اشاره کرد. دریل تخریبی یا همان دریل سوراخ‌کن بتن باس وزن 2.5 کیلوگرمی داشته و می‌تواند با کمک ولتاژ ورودی 220 ولت، 1000 دور در دقیقه سرعت گردش آزاد داشته باشد. قابلیت کنترل سرعت در این مدل وجود ندارد؛ اما قفل سوئیچ و سیستم گردش دو جهته در این مدل می‌تواند کاربردهای متنوعی را به شما ارائه دهد.

دریل بتن کن باس

  1. بتن کن پوکا

از دیگر انواع دریل بتن کن خوش قیمتی که می‌توانید برای سوراخ‌کردن انواع بتن‌ها بهره ببرید، دریل و بتن کن پوکا است. این دریل تخریبی بدنه باکیفیتی داشته و استفاده از آن برای شما راحت است. وزن این دستگاه پایین و حدود 3 کیلوگرم است. ولتاژ ورودی این دستگاه 220 ولت است که از برق شهری تأمین شده و توان 780 واتی دستگاه را به دست میاورد.

سرعت گردش آزاد این دریل حدود 1100 دور در دقیقه است و قابلیت کنترل آن نیز وجود دارد. سه‌نظام دریل سوراخ‌کن بتن پوکا 4 شیار است و از سیستم چرخش دوطرفه بهره می‌برد. قفل سوئیچ در این دستگاه استفاده از آن را راحت‌تر نیز کرده است.

بتن کن پوکا

  1. بتن کن نک

دریل تخریبی نک ساخت کشور چین است و از کیفیت بالایی برخوردار است. این دریل بتون کن را می‌توان از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع دریل بتن کن چینی دانست. قدرت بالای این دریل آپشن‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مکانیزم گریسی، سه‌نظام پنج شیار، 340 دور در دقیقه سرعت گردش آزاد، وزن 10 کیلوگرمی و قطر سوراخ‌کاری 50 میلی متری از مهم‌ترین ویژگی‌های این دریل است. این دریل دو کاره از بدنه ای قوی برخوردار است که مقاومت آن در برابر ضربه را بسیار بیشتر کرده است.

بتن کن نک

  1. بتن کن آنکور

بتن کن آنکور را از بهترین دریل بتون کن در بازار می‌شناسند. این دریل منحصربه‌فرد از طراحی ارگونومیک برخوردار است که دسته‌ای نرم و بلند روی آن قرار دارد. استفاده از این دستگاه به دلیل وزن متوسط 4 کیلوگرمی راحت بوده و توان 950 واتی آن نیز از طریق ولتاژ ورودی 220 ولتی تأمین می‌شود.

سرعت گردش آزاد این دریل 990 دور در دقیقه است که به‌صورت ثابت بوده و تنظیم نمی‌شود. سیستم گردش در این دریل تک جهته بوده و فاقد قفل سوئیچ است. سه‌نظام این دریل 4 شیار است که می‌تواند مته‌های بزرگ را به راحت نگه دارد.

بتن کن آنکور

  1. دریل پیکور

یکی از محبوب‌ترین انواع دریل بتن کن که کاربردهای متنوع و مهمی دارد، دریل پیکور است که به‌اصطلاح از آن به‌عنوان دریل تخریبی نیز یاد می‌شود. این دریل با دریل بتون کن معمولی تفاوت‌های زیادی داشته و به‌صورت عمودی کار می‌کند.

اگر می‌خواهید آسفالت، سیمان یا بتن‌هایی که در کف ساختمان یا محیط قرار گرفته‌اند را سوراخ کرده یا تخریب کنید، باید از دریل پیکور استفاده بنمایید. دریل پیکور در دسته‌بندی‌های مختلفی برقی، پنوماتیک، هیدرولیکی، بنزینی و… تولید شده‌اند.

دریل پیکورانواع دریل بتن کن

سخن پایانی

انواع دریل بتن کن از مهم‌ترین مدل‌هایی هستند که برای دریل‌ها وجود دارند. به کمک دریل بتون کن می‌توانید سطوح بسیار سخت و سفت را به‌راحتی سوراخ یا حتی تخریب کنید. مدل‌های مختلفی از این دریل‌ها در بازار وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را با هم در این مقاله بررسی کردیم.

دریل و بتن کن‌های مختلف از برندهای آروا، رونیکس، توسن، بوش، دیوالت و… وارد بازار شده‌اند که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات فنی مخصوص به خود را دارا هستند. دریل‌های پیکور نیز نوعی دریل تخریبی قوی هستند که برای امور صنعتی به کار می‌روند. با مطالعه این مقاله و بررسی داده‌های ارائه شده، آشنایی شما با دریل سوراخ‌کن بتن و دریل تخریبی بیشتر خواهد شد.

اما تمامی این مدل هایی که بررسی کردیم انواع دریل های بتن کن بود که یک مورد از زیر مجموعه دستگاه های تخریب میباشد و گروهی دیگر از دستگاه های تخریب، چکش های تخریب است که بهتر است تفاوت دریل بتن کن با چکش های تخریب را نیز بدانید.

می‌توانید با بررسی محصولات لیا ابزار، بهترین دریل‌هایی که نیاز دارید را بخرید. در لیا ابزار انواع مدل‌های دریل بتن کن، دریل‌های معمولی و… وجود دارند که با قیمت مناسب و گارانتی‌های معتبر در اختیار شما هم‌وطنان عزیز قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *