ابزارآلات

انواع اره شارژی را بشناسیم

انواع اره شارژی

انواع مختلفی از اره‌برقی‌ها وجود دارند که هر کدام باتوجه‌به نوع طراحی و ساختار، کاربردهای مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین انواع اره‌برقی، اره شارژی است. این نوع اره بدون سیم و با استفاده از یک باتری قدرتمند کار می‌کند که راحتی و قدرت مانور فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد. باتوجه‌به تنوع محصولات در این زمینه، انواع اره شارژی مختلفی در بازار وجود دارند که برای خرید هر کدام باید به مشخصات فنی و ویژگی‌های آنها توجه داشت. به همین دلیل در این صفحه قصد داریم برخی از بهترین مدل‌ها را معرفی نماییم.

 اره شارژی چیست؟

اره شارژی یکی از پرکاربردترین ابزارهای برش محسوب می‌شود که به دلیل قابلیت حمل راحت، محبوبیت زیادی دارد. این نوع اره مزایای مختلفی را به کاربر ارائه می‌دهد که اصلی‌ترین آن، قدرت مانور بسیار بالاست. اره شارژی بدون نیاز به منبع برق یا سوخت و بدون اینکه سیمی مزاحم استفاده از آن شود، برای برش انواع سطوح چوبی، فلزی، پلاستیک و حتی تراشکاری روی بتن کاربرد دارد.

علاوه بر این، اره‌برقی‌های شارژی معمولاً بی‌صداتر از سایر ابزارهای برش که با سیم برق کار می‌کنند، هستند. این ویژگی استفاده از آنها را در مناطق مسکونی که ممکن است آلودگی صوتی زیادی به وجود آورد، مناسب‌تر می‌کند. انواع اره شارژی شامل اره برش، اره ساب سه، اره‌های جانبی، چرخشی، چندکاره، تیغه دار، سنباده‌کاری و اره حفاری می‌شوند که هر کدام در بخش‌های مختلفی، کاربرد دارند.

 انواع اره شارژی

اگر قصد خرید اره شارژی را داشته باشید، با طیف گسترده‌ای از برندهای مختلف مواجه خواهید شد که ممکن است انتخاب بهترین گزینه را کمی چالش‌برانگیز کند. تفاوت اصلی این برندها در کیفیت ساخت و دوام محصول است و عملاً در نحوه استفاده و کاربرد، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در ادامه چند مورد از باکیفیت‌ترین برندها در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

 اره شارژی ایکس کورت

یکی از پرطرفدارترین برندهای اره شارژی، ایکس کورت است که در چین تولید می‌شود. اره‌برقی‌های ایکس کورت به دلیل وزن نسبتاً پایین، قدرت موتور مناسب و همچنین جنس بدنه فلزی باکیفیت، معمولاً جزو اولین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. اره‌برقی ایکس کورت به دلیل طراحی مناسب و استفاده آسان، معمولاً برای کارهای خانگی در زمینه برش انواع چوب می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. ولتاژ ورودی حدود 21 ولت، باتری لیتیوم یون قوی با قابلیت شارژ مجدد، ظرفیت برش حدود 10 سانتی‌متر و همچنین قیمت به‌صرفه، از ویژگی‌های اغلب محصولات این برند است.

اره شارژی بزرگ ایکس کورت مدل xdc09-2106

 

 اره شارژی اشتول

اشتول یکی از برندهای باکیفیت در زمینه تولید انواع اره شارژی است که محصولاتی سبک و باقدرت عالی را به بازار عرضه می‌کند. اره شارژی اشتول به دلیل برخورداری از فناوری پیشرفته در تولید و همچنین طراحی منحصربه‌فرد و ارگونومیک، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه باشد و تجربه کار با دستگاه عالی را برای شما به ارمغان آورد.

یکی از قابلیت‌های اره شارژی‌های اشتول، امکان شارژ سریع آنهاست. این ابزارها به دلیل برخورداری از باتری قوی با توان انرژی بالا، مدت‌زمان کارکرد نسبتاً طولانی دارند و از طرفی نیز، در زمان کوتاهی شارژ می‌شوند. از طرفی دیگر این محصولات اغلب به همراه دو باتری عرضه می‌شوند که امکان استفاده بدون اتلاف وقت را برای کاربر فراهم می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های اره شارژی می‌توان به قدرت بالای موتور آنها اشاره کرد. این ویژگی استفاده از این ابزار را برای کاربردهای سنگین و پیچیده مناسب می‌کند. همچنین ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت تنظیم سرعت تیغه، صدای بسیار پایین نسبت به مدل‌های مشابه، قفل‌کن دکمه روشن خاموش، نمایشگر میزان شارژ باتری و همچنین استفاده از تیغه حدوداً 10 سانتی‌متر، کاربردهای این ابزار را بیشتر کرده است.

اره شارژی مارک اشتول

 

 اره شارژی ماکوتا

از دیگر برندهای چینی باکیفیت در زمینه انواع اره شارژی، می‌توان به برند ماکوتا اشاره کرد. اره شارژی‌های ماکوتا به دلیل چند ویژگی کلیدی، جزو بهترین ابزارآلات برش محسوب می‌شوند که یکی از آنها، کاربرد بالای آن برای استفاده در انواع سطوح است. انواع محصولات این برند باتوجه‌به نوع تیغه، برای کارهای باغبانی مانند برش شاخه و درختان کوچک یا متوسط، عملیات‌های ساخت‌وساز، نجاری و حتی نگهداری از ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف، مناسب هستند.

از دیگر ویژگی‌های اره شارژی‌های ماکوتا، می‌توان به باتری پرقدرت آنها اشاره کرد. هم چنین امکان نگهداری شارژ فوق‌العاده و زمان کوتاه شارژشدن، باعث افزایش قابلیت‌های آن شده است. علاوه بر این اکثر محصولات برند ماکوتا به همراه دو عدد باتری عرضه می‌شوند که باعث جلوگیری از اتلاف وقت در انجام پروژه‌ها خواهند شد.

استفاده از محافظ تیغه در این دستگاه‌ها برای فراهم‌کردن امنیت بیشتر هنگام کار، دکمه خاموش و روشن، امکان استفاده از پیچ‌گوشتی در آنها، سرعت حرکت بین 400 تا 1500 دور در دقیقه، طراحی ارگونومیک به همراه دسته ضدتعریق و جعبه قابل‌حمل برای نگهداری از تمامی لوازم دستگاه، از دیگر مشخصات اره شارژی‌های ماکوتا است.

اره شارژی ماکوتا مدل 88v

 

 اره شارژی ماکیتا

یکی از برندهای ژاپنی باکیفیت در این زمینه، ماکیتا است. اره شارژی‌های ماکیتا طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شوند که برای کاربردهای خانگی و پیشرفته و صنعتی، مناسب خواهند بود. برای مثال اره شارژی چرخ‌دار مدل DLS714NZ این برند را می‌توان نام برد که با کیفیت ساخت و قدرت بالایی که دارد، تنها برای کاربردهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول به همراه ترمینال پیچ، کیسه گردوغبار، پسوند نسخه، مثلث تنظیم و کلید آلن و حداکثر سرعت 5700 واحد در دقیقه، با قیمت بالایی عرضه می‌شود که خرید آن برای مصارف خانگی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

برای کاربردهای خانگی، برند ماکیتا محصولات مختلفی را عرضه بازار کرده است که با وزن پایین، نگهداری شارژ فوق العاده و همچنین سرعت برش مناسب حدود 1500 واحد در دقیقه، می‌توانند در بخش‌هایی مانند نجاری و اجرای پروژه‌های نسبتاً متوسط، مورداستفاده قرار گیرند.

به‌طورکلی، انواع اره شارژی ماکیتا با تنوع بالایی که در کاربرد دارند، می‌توانند تمامی نیازهای شما را برآورده کنند. کیفیت ساخت بدنه، موتور و اره در تمامی این محصولات بسیار بالاست و طراحی ارگونومیک آنها نیز، استفاده از این ابزارآلات را ساده‌تر می‌کند. همچنین بهره‌مندی از باتری اضافی نیز امکان استفاده بدون توقف را برای شما فراهم می‌سازد.

اره شارژی ماکیتا مدل 88v

 

 اره شارژی گریتک

گریتک، یکی از برندهای باکیفیت چینی است که در زمینه تولید و عرضه انواع ابزارآلات فعالیت می‌کند. اره شارژی‌های گریتک باتوجه‌به سایز و اندازه و همچنین وزن پایینی که دارند، به‌راحتی قابل‌حمل بوده و برای فضاهای باریک که امکان استفاده از تجهیزات بزرگ در آنها نیست، عالی هستند. این ابزارهای برش تنها برای چوب و در بخش‌های نجاری کاربرد دارند؛ به همین دلیل برای مصارف باغبانی مانند هرس درختان، برش شاخه‌ها و یا پروژه‌های ساخت‌وساز با چوب، انتخاب مناسبی‌اند.

اکثر اره شارژی‌های گریتک به دو عدد باتری 21 ولت مجهز هستند که علاوه‌ بر فراهم‌کردن قدرت مناسب برای موتور، امکان استفاده طولانی‌مدت و بدون وقفه را فراهم می‌کنند. همچنین در ساخت این ابزارآلات از سیستم احتراق جدید و بازطراحی سیستم اسپراکت استفاده شده که منجر به عملکرد بهتر و کارایی بالاتر آنها شده است.

از دیگر ویژگی‌های ثابت انواع اره شارژی گریتک، می‌توان به طراحی خاص و ارگونومیک، سهولت استفاده و کاربری آسان، تیغه باکیفیت و امنیت بالا هنگام استفاده اشاره کرد. اگر قصد خرید اره شارژی دارید که نیازهای خانگی شما را پوشش دهد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد، ابزارآلات گریتک مناسب شما خواهند بود.

اره شارژی 40 سانت گریتک مدل gtcs1688

 

 دریل شارژی شیائومی

همه ما برند شیائومی را به‌خاطر محصولات الکترونیکی که به بازار عرضه می‌کند می‌شناسیم. این برند چینی در ساخت ابزارآلات نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و دریل شارژی‌های خاص با طراحی مینیمال را تولید می‌کند. دریل شارژی‌های شیائومی در درجه اول، به‌خاطر طراحی بدون خط، صاف و بدون پیج و مهره خود شناخته می‌شوند و معمولاً اندازه نسبتاً کوچک‌تری در مقایسه با محصولات مشابه در بازار دارند.

دریل شارژی‌های شیائومی باتوجه‌به وزن پایین خود، قدرت مانور فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم می‌کنند و برای استفاده در محیط‌های کوچک مانند تعمیر اتومبیل، می‌توانند گزینه مناسبی باشند. سرعت چرخش این ابزارآلات حدود 200 دور در دقیقه است که استفاده از آن را برای کاربردهای خانگی و معمولی ایده‌آل می‌کند.

انواع دریل شارژی شیائومی نیز به همراه دو باتری عرضه می‌شوند که کاربرد آنها را راحت‌تر می‌کند. اگر طراحی ظاهری ابزارآلات برای شما اهمیت زیادی دارد و علاوه بر این، قصد استفاده از محصولات باکیفیت و طول عمر بالا را دارید، دریل شارژی‌های شیائومی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

پیچ‌گوشتی شارژی شیائومی یوپین

 

 دریل شارژی هیوندای

برند چینی هیوندای نیز یکی از پیش‌گامان در تولید انواع مختلفی از اره‌برقی است که بیشتر محصولات آن، با استفاده از منبع برق مستقیم یا سوخت بنزینی عرضه می‌شوند. بااین‌حال برخی مدل‌های این برند که به‌عنوان مینی اره زنجیری نیز شناخته می‌شوند، قابلیت استفاده با باتری را نیز دارند. اره و دریل شارژی‌های هیوندای، تماماً از دو عدد باتری لیتیوم یونی بهره‌مند هستند. این ویژگی باعث شده که به مدت طولانی‌تری قابلیت استفاده را داشته باشند و وقفه‌ای در اجرای پروژه‌های شما ایجاد نکنند.

این ابزارآلات به دلیل اندازه کوچک و وزن پایین خود، قابلیت حمل‌ونقل بسیار راحتی را برای شما فراهم می‌کنند و برای کاربردهای خانگی و معمولی، گزینه‌ای عالی هستند. همچنین محصولات برند هیوندای از استاندارد CE برخوردارند که ایمنی استفاده و همچنین طول عمر بالای آن را تضمین می‌کند.

دریل شارژی هیوندای لیتیوم 12 ولت مدل HP-412‎

 

 دریل شارژی کرون

کرون Crown از دیگر برندهای باکیفیت است که در چین تولید می‌شود. اره‌برقی‌های کرون بیشتر با منبع تغذیه برق به‌صورت مستقیم کار می‌کنند، بااین‌حال برخی دریل‌های آن، به همراه باتری و بدون سیم عرضه می‌شوند. دریل شارژی یا پیچ‌گوشتی شارژی‌های کرون، از ولتاژ 20 ولت بهره می‌برند که استفاده از آنها را برای مصارف خانگی مناسب می‌کند. همچنین سرعت چرخش متغیر بین 400 تا 1500 دور در دقیقه، سه‌نظام اتوماتیک، گیربکس دوسرعته و گشتاوری حدود 45 نیوتن متر، استفاده از این ابزارآلات را برای انواع سطوح چوبی، فلزی و بتنی مناسب می‌کند.

دریل پیچ‌گوشتی شارژی کرون

 

 اره شارژی رونیکس

اگر قصد خرید برندی ایرانی و باکیفیت را دارید، مسلماً رونیکس اولین انتخاب شما خواهد بود. انواع اره شارژی رونیکس در مقابل اندازه کوچک و وزن پایینی که دارند، قدرت فوق‌العاده بالایی را به شما ارائه می‌دهند که می‌توانید تمام پروژه‌های چوبی خود و همچنین فعالیت‌های باغبانی را با آن انجام دهید

انواع اره زنجیری شارژی رونیکس از موتوری 20 ولت که راندمان بسیار بالایی دارد، برخوردارند. این ابزارآلات در حالت آزاد تا 3800 دور در دقیقه نیز سرعت دارند و با کمترین میزان صدا، مناسب کاربردهای خانگی و باغبانی خواهند بود. ایمنی بالا هنگام استفاده، طراحی ارگونومیک به همراه دسته نرم با روکش پلاستیکی، بهره‌مندی از سیستم محافظ اضافه‌بار و قاب محافظ تیغه با قابلیت چرخش ۱۰۰ درجه‌ای برای محافظت از پرتاب اشیا، از ویژگی‌های دیگر این ابزارآلات است.

اره زنجیری شارژی 20 ولت 25 سانت براش‌لس رونیکس

 

 اره شارژی بوش

اگر در درجه اول، کیفیت ساخت و طول عمر اره شارژی برای شما اهمیت دارد، انتخاب از میان انواع اره شارژی بوش می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. ابزارآلات این برند آلمانی، از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای برخوردارند که امکان استفاده طولانی‌مدت از آنها را فراهم می‌کنند. تنوع محصولات این برند نیز در زمینه اره شارژی بالاست. این ابزارهای برش بسیار سبک و خوش‌دست طراحی شده‌اند و به دلیل برخورداری از سیستم SDS، بدون هیچ ابزاری امکان تعویض تیغه را به‌راحتی فراهم می‌کنند.

باتری پرقدرت با قابلیت شارژ سریع، کاربردهای مختلف برای انواع سطوح چوبی، موتور پرقدرت، ایمنی فوق‌العاده، سرعت برش بالا تا 7000 دور در دقیقه و تیغه باکیفیت از جنس فولاد، از دیگر ویژگی‌های اصلی اره شارژی‌های برند بوش است.

اره زنجیری شارژی بوش مدل Universal 18‎

 

 اره شارژی باس

برند چینی باس نیز تنوع زیادی از اره شارژی را ارائه می‌دهد که باتوجه‌به قیمت مناسب، کاربردهای زیادی دارند. توان این ابزارآلات حدود 1800 وات است که با تیغه قدرتمند، مناسب نیازهای خانگی و معمولی شما خواهد بود. اگر قصد صرف هزینه نسبتاً پایینی را برای خرید اره شارژی دارید و در مقابل، می‌خواهید کیفیت مناسبی را تجربه کنید، برند باس می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

اره زنجیری شارژی 25 سانت باس مدل M100

 

 اره شارژی اطلس

آخرین محصولاتی که قصد معرفی آن داریم، اره شارژی‌های برند اطلس هستند. انواع اره شارژی این برند چینی، جزو بهترین ابزارآلات اقتصادی محسوب می‌شوند که برش دقیق و بی‌نظیری را فراهم می‌کنند. بهره‌مندی از باتری لیتیوم پیشرفته با ظرفیتی حدود ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، تیغه مستحکم 12 سانتی، ولتاژ اسمی 48 ولت و همچنین اقلام همراه متنوع، از ویژگی‌های این محصولات هستند که انتخاب آن‌ها را برای خرید، مناسب می‌کنند.

انواع اره شارژی اطلس 12 سانت

 

 جمع‌بندی

اره شارژی یکی از زیر دسته‌های انواع اره‌برقی محسوب می‌شوند که به دلیل وزن پایین و قابلیت جابه‌جایی آسان، کاربردهای زیادی دارند. برای خرید این ابزارآلات باید به ویژگی‌های ثابتی مانند نوع و تعداد باتری، سرعت تیغه، توان دستگاه، ولتاژ، اقلام همراه و نحوه طراحی دقت کرد. در این مقاله به بررسی چند مدل از باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار پرداختیم که انتخاب شما را برای خرید، ساده‌تر می‌کنند. برای خرید انواع اره شارژی با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توانید فروشگاه لیا ابزار را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *